• SandraHelena

Lågt blodtryck...

Undrar om det är flera här som går åt andra hållet och får lågt blodtryck istället för att det stiger? 

Under min förra graviditet så blev det oxå längre och jag blev tillslut sjukskriven av det, men då hade jag gått betydligt längre än nu. Jag är i v 21 nu och känner att vissa dagar på jobbet är pest och pina då jag står och går hela dagarna... :/ 

Hur har ni känt av det och har det blivit några följder av det? Jag har dessutom lägre tryck nu än när jag väntade sonen...  Hmm. Men vill verkligen inte sluta jobba redan heller, hade vart skönt att kunna jobba lite till i alla fall!! 

• Svar på tråden Lågt blodtryck...
  • gladtjeej

Jag hade lågt blodtryck under båda mina graviditeter. Har ganska lågt i vanliga fall men inte så lågt. Hur lågt har du?

• Dimisi

Jag brukar ha runt 95/55. Jag tycker att det verkar lågt, men bm säger att det är okej. Jag kan bli snurrig om jag reser mig hastigt, annars märker jag inte av det så mycket. Jag har också lågt järn och ska börja med järndropp nu. 

Hur lågt är ditt blodtryck?

• SandraHelena

55 i undertryck tycker ju jag är väldigt lågt.... jag ligger nu på ett övertryck mellan 97-93 och ett undertryck på 63. Väldigt jobbigt när man hela tiden måste sätta sig på jobbet. Känns som om kollegor tror man är lat :/

• gladtjeej

Jag låg på 90-100/50-55 under hela graviditeten. Var ju lågt men inte 'extremt' tyckte dom.

Jag blev yr när jag ställde mig upp och var väldigt trött (vet inte om det berodde just på det)

• SandraHelena
    gladtjeej skrev 2014-11-23 16:24:11 följande:

Jag låg på 90-100/50-55 under hela graviditeten. Var ju lågt men inte 'extremt' tyckte dom.

Jag blev yr när jag ställde mig upp och var väldigt trött (vet inte om det berodde just på det)

Men ett undertryck på 50-55 kan ju inte vara bra, eller det är ju inget farligt så kanske. Men kan ju bli farligt om man skulle falla ihop. 

Mitt undertryck var lägre nu än vad det vart innan med... Så jag ska ringa och rådfråga BM i morgon hade jag tänkt mig! 
  • Dimisi

Första gången bm sa att jag hade ett så lågt undertryck (tror till och med det var 53 någon gång) tyckte jag oxå att det lät märkvärdigt lågt och blev lite rädd. Men sen har jag frågat både henne och några andra sjuksköterskor och alla säger att det är ofarligt. Att man kan bli trött och yr, men inget mer. Fast jag är varken särskilt trött eller yr. Lite glömsk, men vet inte om jag kan skylla blodtrycket för det... Flört

• fruida

Här är en till med lågt tryck, 97/58. Är väldigt lätt uttröttad,yr och flimrar för ögonen. Det är jobbigt att jobba så. Hur kan man själv hjälpa till att höja det?

• emeliedragon

jag har alltid hat lågt blodtryck. är bara i vecka 8 (3dje barnet) men gick till läkaren på grund av illamående och trött het han ville ge mig lergigan och tog då trycket och sa oj! det va lågt och att lergigan även skulle hjälpa mot det. har läst om hur man kan höja det och det stog att man skulle äta fullkorn ej kolhydrater som ris potatis och vit pasta. röra på sig och dricka mycket vatten även kanske öka salt intaget. 

Svar på tråden Lågt blodtryck...