• Anonym (Fråga)

Elakt sagt!

Jag har känt en kille under ett par år som är i min egen ålder (35) och som jag vet är hebefil eftersom han erkänt det själv. Men de tjejer han varit ihop med har varit mellan 16 och 20.

Så hade vi en diskussion om åldern och jag sa att jag tycker att det är irriterande att så många killar avskriver oss tjejer över 30 som flickvänsmaterial pga åldern.

Då säger han att han tycker att jag är jättesnygg, ser ung och het ut TROTS att jag är över 30 och att han lätt skulle göra ett undantag för mig om jag hade funnit honom intressant och varit singel. Detta kändes ju kul att höra - not! Jag blev dock så paff att jag inte sa nåt, men nu när jag funderat så vill jag säga något åt honom, men vet inte vad/hur??

• Svar på tråden Elakt sagt!
  • Mamori

Vad med det kändes inte kul att höra tänker du?

• taquine

Fattar nada, vad ska du säga? Är inte det bästa att hålla sig borta från dessa misstag av det mänskliga släktet , vem vill  ha med en hebifil att göra över huvudtaget.
    Iofs tycker jag inte man räknas som hebifil om man tänder på 20åringar, det är väl mer personer som tänder på 13-15 åringar som räknas som det , tragiska figurer hur som

• dirty88

Han har en åsikt som är fullt normal. Vad gnäller du i? 

• Anonym (Malin)

Han är alltså ihop med tjejer som är 16 år när han själv är 35 ..vidrigt.

och han har sagt att trots att du är äldre än dessa tjejer han brukar välja, så kan han göra ett undantag med dig?

vad är det för hemskt med det? det är hans åsikt och det är inget du kan göra något åt.??

• Anonym (olika saker)

Jag förstår attt du blev irriterad, men du kan inte blanda ihop din väns hebefilitankar med normala mäns tankar om vilka tjejer de föredrar. Din vän gav dig i sina ögon en komplimang, ta det för vad det är och släpp det sen. Hans dragning får bli hans eget bekymmer Flört

Att många andra män föredrar yngre flickvänner (som ändå passerat tonåren) är en helt annan fråga.

• Anonym (.l.l.l.)
    Anonym (olika saker) skrev 2014-11-23 19:08:24 följande:

Jag förstår attt du blev irriterad, men du kan inte blanda ihop din väns hebefilitankar med normala mäns tankar om vilka tjejer de föredrar. Din vän gav dig i sina ögon en komplimang, ta det för vad det är och släpp det sen. Hans dragning får bli hans eget bekymmer Flört

Att många andra män föredrar yngre flickvänner (som ändå passerat tonåren) är en helt annan fråga.

Fast hur har man passerat tonåren om man är 16, 17, 18, 19..

Hans dragning är dessutom inte bara hans eget bekymmer utan även de tonåringar som utsätts för hans eventuella raggningsförsök, hur roligt är det som 16-årig tjej att utsättas för en i deras ögon 35 årig gubbe.
  • Anonym (tji)

Han är inte hebefil utan efebofil. Mellan 16-20 är man inte i puberteten utan efter.

• taquine
    Anonym (.l.l.l.) skrev 2014-11-23 19:31:33 följande:
    Fast hur har man passerat tonåren om man är 16, 17, 18, 19..

Hans dragning är dessutom inte bara hans eget bekymmer utan även de tonåringar som utsätts för hans eventuella raggningsförsök, hur roligt är det som 16-årig tjej att utsättas för en i deras ögon 35 årig gubbe.
    Tyvärr tror ju många som själv inte vill kallas gubbar utan gå efter epitet mogna män..Drömmer att de har så mycket att ge,medan de unga tjejerna naturligtvis tycker de är gubbslem 
    Får hoppas dom är kloka nog tjejerna och inser hur patetiska och vidriga dessa avarter är ..
    Goodness me
  • Nerfherder

Hebefil? Ja det låter ju som nåt en kvinna skulle säga om någon man känner som är ihop med minderåriga barn

• Anonym (Fråga)
    taquine skrev 2014-11-23 18:49:35 följande:

Fattar nada, vad ska du säga? Är inte det bästa att hålla sig borta från dessa misstag av det mänskliga släktet , vem vill  ha med en hebifil att göra över huvudtaget.
    Iofs tycker jag inte man räknas som hebifil om man tänder på 20åringar, det är väl mer personer som tänder på 13-15 åringar som räknas som det , tragiska figurer hur som

Han kallar sig själv hebefil för att han tänder på tjejer som är typ 12-16, men han kan inte få de som är så unga. Därför är han ihop med lite äldre.
  • taquine
    Anonym (Fråga) skrev 2014-11-23 20:05:20 följande:
    Han kallar sig själv hebefil för att han tänder på tjejer som är typ 12-16, men han kan inte få de som är så unga. Därför är han ihop med lite äldre.
    Men herregud , hur står du ut att ha sådana äckel i ditt liv?KräksLägg ner och gå vidare .. Fan vad vidrigt 
    Goodness me
Svar på tråden Elakt sagt!