• Pierre och Sagas mamma

Förkyld hela tiden =(

Sonen har sedan han började dagis/förskola den 1 oktober varit förkyld nästan hela tiden, kanske några dagar emellan han varit symtomfri men annars är han förkyld, täppt i näsan, hosta och feber. Fler som har likadant? Sen det här med nässpray så är vi nu uppe i 14 dagar fast det står 10 dagar max men min son sover inte alls om han inte får sin nässköljning och nässpray på kvällen. Ringde bvc och dom säger det är vanligt då dom börjar dagis men att jag skulle sluta med nässprayen och bara skölja näsan. AAAh hur ska han då kunna sova?? Nån som har nån huskur som hjälper?

• Svar på tråden Förkyld hela tiden =(
  • IsDimma

Det är vanligt när man börjar förskolan.

Men som du redan fått reda på så sluta med nässprayen. Den gör också att man i längden blir mer täppt och beroende av den! Skölja näsan kan ni fortsätta med men ingen mer nässpray. Annars finns ju saltvattenspray och nasonex till vuxna, finns det till barn med tro? Det hade varit ett bättre alternativ i så fall.

• Pierre och Sagas mamma

Har inte använt nässprayen idag och bara sköljt med saltvatten, tro det eller ej så äter han bättre efter det. Så inget mera nässpray nu. =)

• Akua

Det finns ju såna där tejpbitar som vidgar näsborrarna. Kolla på Apoteket. Att använda avsvällande nässpray så länge kan ge nästäppa!! Och då blir det en ons cirkel. Jag kan inte använda nässpray mer än 3 dagar utan att bli mer täppt!!!!! Så var försiktig med avsvällande, äter hett tips :)

• Camillapunktslut

Jag hann jobba 1.5 timme första dagen på nya jobbet efter mammaledigheten. Sen var jag hemma nästan hela oktober-december. Hann jobba nån vecka emellan förkylningarna. Det vände när han var 3.5-4 typ... så är du beredd på vad som väntar ????

• DieFrau

Min dotter var sjuk i 8-9 veckor när hon började dagis för ett år sen. Förutom vanlig förkylning var det höstblåsor, scharlakansfeber och öroninflammation. Det är bara att härda ut.

Att lägga en kudde under madrassen eller palla upp med böcker så han inte ligger helt plant har du förmodligen hört förut, har inga andra tips än att bara härda ut. Det ger sig!

Svar på tråden Förkyld hela tiden =(