• Fred Asp

Sömnproblem av Cipralex

Hej

Har ätit Cipralex i 24 månader och har grava sömnproblem. Medicinen gör att jag sover ytligt, drömmer som en spelfim om jag inte tar sömnmedel. Vaknar på morgonen och ändå inte utvilad. Minskar jag medicinen sover jag betydligt bättre men mår skit istället. 

Någon med liknande erfarenheter?

• Svar på tråden Sömnproblem av Cipralex
  • Cipro

Prata med din familjeläkare eller psykiater (den som skrivit ut Cipralex) och hör vad denna tycker. Det förekommer sömnsvårigheter som biverkan till Cipralex (precis som vid alla SSRI preparat), men det behöver inte säkert vara orsaken till dina besvär. Om du mot förmodan tar läkemedlet på kvällen kan du prova att ta det på morgonen istället. Ett annat alternativ kan vara ett annat SSRI preparat, prata med din läkare Cool

• Carran83

Hej!

Jag har det likadant av mina mediciner (Paroxetin och buspiron). Har ätit dom i två år och sover alltid ytligt med konstiga och otroligt verkliga drömmar hela nätterna!

• Fred Asp

Carran ==> Är du trött när du vaknar? Jag behöver ca 10h per natt och är liks förbannat inte pigg när jag vaknar. Drog ner dosen till 10 mg och var en helt annan människa när jag vaknar men mår skit istället....

Svar på tråden Sömnproblem av Cipralex