• svea74

vart i Göteborg vänder man sig för utredning?

Frågan har säkert varit uppe tidigare. 

Jag är 35. Han är 38. 
    Vi har försökt ett år (vet att det är väldigt kort tid). Men jag känner att allt står inte rätt till. I början av året blev vi faktiskt gravida men slutade med ett rätt jobbigt missfall och sedan dess har kroppen varit konstig, med stickande livmoder och öm livmoder. Vi har haft sex på "rätt" dagar. Inget händer. Jag börjar tvivla på min kropp och att det kanske inte kommer ägg varje gång. Och jag börjar bli så jävla stressad då tiden bara går. 

Vad gör man som steg ett? Vanliga gyn på vårdcentralen gjorde ultraljud och sa att allt ser okej ut. Men han ser väl inget angående ägg eller inte ägg osv? Ska man försöka kolla om man har ägglossning själv eller ska jag kontakta och få hjälp istället med en gång?

Jag bor i Göteborg/Kungsbacka. :) 

• Svar på tråden vart i Göteborg vänder man sig för utredning?
  • fladdertanke
    svea74 skrev 2014-11-25 08:32:01 följande:

Frågan har säkert varit uppe tidigare. 

Jag är 35. Han är 38. 

Vi har försökt ett år (vet att det är väldigt kort tid). Men jag känner att allt står inte rätt till. I början av året blev vi faktiskt gravida men slutade med ett rätt jobbigt missfall och sedan dess har kroppen varit konstig, med stickande livmoder och öm livmoder. Vi har haft sex på "rätt" dagar. Inget händer. Jag börjar tvivla på min kropp och att det kanske inte kommer ägg varje gång. Och jag börjar bli så jävla stressad då tiden bara går. 

Vad gör man som steg ett? Vanliga gyn på vårdcentralen gjorde ultraljud och sa att allt ser okej ut. Men han ser väl inget angående ägg eller inte ägg osv? Ska man försöka kolla om man har ägglossning själv eller ska jag kontakta och få hjälp istället med en gång?

Jag bor i Göteborg/Kungsbacka. :) 

Hej !

I göteborg finns kvinnokliniken som är kopplad till landstinget.

I Kungsbacka finns qvinnolivet, dom gör utredning och remitterar sedan vidare om det skulle behövas ivf eller dyl. Lycka till!
  • Jag är bara jag

Kvinnokliniken på det sjukhus du tillhör. Efter 35 får man göra utredning efter ett halvår. Lycka till!

• Annicka

Jag var på gyn igår på Carlanderska och han skickade en remiss till sahlgrenska och jag är 38år hur lång tid tar det innan vi får en tid?

• Minigris01

Sök gynekologi/gynekolog på tex Eniro, finns en hel del som erbjuder fertilitetsutredningar. Ring och hör om de kan ta emot Er.

Sahlgrenska ska väl erbjuda en första tid inom tre månader? Och sedan behandling inom ytterligare tre månader? Vet någon bättre, rätta mig gärna. Ring och hör med dem hur köerna är. Kolla om det står något på deras hemsida? Kolla även upp kriterier för ålder vad gäller att starta behandling. För två år sedan kunde de inte hålla vårdgarantin, så vi gick privat.

Lycka till!

• Annicka

Tack jag ska kolla upp på deras hemsida om det står något där men då vet jag lite grann.

Kram Annicka

Svar på tråden vart i Göteborg vänder man sig för utredning?