• Äldre 25 Nov 11:37
    834 visningar
    4 svar
    4
    834

    Kostnad för privat utredning

    Jag är 37 år och har två underbara barn sedan tidigare 15 och 11 år men är nu i ett nytt förhållande där vi för drygt ett år sedan började försöka bli gravida.

    Mina tidigare graviditeter blev till utan problem på första försöket men var ju ganska mycket yngre då:)

    Blev gravid i mars men missfall i v 8.

    Eftersom jag har barn sedan innan så får vi inte hjälp utan får bekosta utredningar själv. Vad kan det kosta?? Bor i Skåne så kan utan problem ta mig till Danmark också.

    Orkar inte med graviditetssymtom innan mens längre, mår bara sämre och sämre för varje mens även om jag intalar mig hela tiden att det inte är något och att de kommer så småningom.

    Tacksam för varje litet halmstrå och tips.

  • Svar på tråden Kostnad för privat utredning
  • Äldre 25 Nov 11:42
    #1

    Är det inte så att ni kan få utredning och IVF via landstinget i och med att ni inte har gemensamma barn sedan tidigare? Det tar ju förstås lite längre tid än privata alternativ. Vad gäller kostnader känner jag inte till kliniker i Skåne, utan bara i Göteborg. Vi har gått via Fertilitetscentrum på Carlanderska. Här är en prislista för dem: fertilitetscentrum.se/goteborg/priser/

  • Äldre 25 Nov 13:17
    #2

    Enligt min BM så får varken jag eller min sambo hjälp eftersom jag har barn sedan tidigare :(

    Har hittat några prislister från kliniker här nere men tycker det är svårt att utläsa vad just vi behöver.

    Får väl ta och ringa dem och höra.

  • Äldre 25 Nov 14:18
    #3
    malbjo skrev 2014-11-25 13:17:23 följande:
    Enligt min BM så får varken jag eller min sambo hjälp eftersom jag har barn sedan tidigare :( Har hittat några prislister från kliniker här nere men tycker det är svårt att utläsa vad just vi behöver. Får väl ta och ringa dem och höra.

    Det är inte den info man hittar om man googlar. www.ivfsverige.se/ofrivillig-barnloshet/ www.sahlgrenska.se/sv/SU/Omraden/1/Verksamhetsomraden/Gynekologi-och-reproduktionsmedicin/Enheter/Reproduktionsmedicin/Utredning/Ansokan-om-infertilitetsutredning1/ Hör av dig till en klinik via landstinget och fråga. Din BM kanske inte har rätt.
  • Äldre 25 Nov 14:23
    #4
    Ellie skrev 2014-11-25 14:18:58 följande:

    Det är inte den info man hittar om man googlar. www.ivfsverige.se/ofrivillig-barnloshet/ www.sahlgrenska.se/sv/SU/Omraden/1/Verksamhetsomraden/Gynekologi-och-reproduktionsmedicin/Enheter/Reproduktionsmedicin/Utredning/Ansokan-om-infertilitetsutredning1/ Hör av dig till en klinik via landstinget och fråga. Din BM kanske inte har rätt.
    Skickade ett nytt mail till min BM och nu så hänvisade hon mig vidare till RMC i Malmö så nu skall vi skicka in en egenremiss dit så får vi se är väl långa köer kan man tänkta men då är iaf bollen i rullning.

    Tack för hjälpen :)
Svar på tråden Kostnad för privat utredning