• lillal8_79

    stressad av forum och bloggar

    Nu kanske jag är en underlig figur men jag har precis kommit på att jag blir grymt stressad av att hänga på det här forumet och läsa bloggar skrivna av andra som har svårt att få barn.

    Jag har varit rätt stressad på sista tiden med flytt och stressigt på jobbet och för två veckor sen fick jag tillslut en klump i halsen som inte ville försvinna. Sen började jag tänka på att det nog var det här med barnlösheten och min misslyckade ivf som har kommit ikapp mig och nu har fått mig att må dåligt.

    Men så i förrgår så tog mitt internet slut för den här månaden och jag kunde inte längre surfa på kvällarna som jag har gjort. Då började jag ana orsaken till min stress eftersom allt helt plötsligt kändes så mkt bättre. Jag kollade upp vilket datum som jag hade fått igång internet och det var kvällen innan klumpen i halsen.

    Mitt tidigare boende låg i nån slags radioskugga så jag har inte kunnat använda internet i hemmet förrän nu. Men nu vet jag inte vad jag ska göra. För om jag har internet så kommer jag nog inte kunna låta bli att logga in här eller googla för hundrade gången på tidiga tecken på graviditet.

    Tänk om det finns andra som jag som inte fattar att de blir stressade av det här och går och mår dåligt utan att veta varför. Jag ska försöka med en "vit-månad" Åtminstone i hemmet.

  • Svar på tråden stressad av forum och bloggar
  • lantlivet

    Det är jättelätt att falla in i det träsket. Det har jagade gjort. Då raderade jag mitt konto, hände 2 ggr, jag mådde mkt bättre. Längtan finns ju alltid. Men stressen blev inte samma. Att bli gravid faller inte lika lätt för alla, det är något man måste komma ihåg, även om man blir arg när alla runt om blir det och inte en själv. Din dag kommer, med eller utan hjälp från vården.

    Ta en paus, när du kommer på dig själv att logga in, stäng ner datorn och ta en promenad ist. Eller gör något annat fysiskt så glömmer du tillslut.

    Man blir beroende av teknologin idag. (Sitter själv med telefon och iPad ofta) tänk vad mycket man hann för några år sedan då man inte hade samma tillgång. Hör sitter jag framför två med paddan och skulle behöva fixa disken och tvätten som ja sagt sen i söndags.. Tur vi har diskmaskin så den syns inte ;) å tvättstugan är i källarn så den syns inte heller. Hehe

Svar på tråden stressad av forum och bloggar