• Pierre och Sagas mamma

Hur sover era 1 åringar?

Min son sover så mycket på dagen att han börjat sova sämre på nätterna igen, undrar därför hur era ettåringar sover både på dagen och natten? Jo och om dom äter nått på natten?

• Svar på tråden Hur sover era 1 åringar?
  • Rosa Fluff

När min son var i den åldern sov han två pass på dagen . 1 timme varje gång med 1 uppvak varje gång efter ca 30 min då vi fick söva om. På natten sov han 10 timmar med ca 10-15 uppvak varje natt. Åt ibland på natten men oftast inte.

• fannybk

Vår son är 16 månader. Han sover mellan 19-7 på natten, oftast hela natten. Ibland vaknar han till men brukar somna om av sig själv eller efter lite vyssande och klapp på huvudet. Enstaka gånger tar vi upp honom om han t ex drömmer mardrömmar eller är sjuk och har svårt att komma till ro. Han får välling innan vi lägger honom och sedan äter han ingenting på natten. På dagen sover han 1,5 timme efter lunch. Vi väcker honom alltid efter 1,5 timme. Tidigare lät vi honom sova tills han vaknade och då blev det oftast 2 timmar och då var det svårare att få honom att somna på kvällen.

• molly1989

Min son sover en gång på dagen, 1.5-2 timmar. På natten sover han 12-13 timmar, han vaknar ibland men oftast inte. Vaknar han somnar han om meddetsamma.

• molly1989

Och nej han slutade äta på natten när han var 2 månader!

• Flickan och kråkan

Yngsta är 17 månader men har sovit likadant sedan han var 13-14 månader. Somnar vid 20. Vaknar vid 06-06.30. Äter inte på natten och sover 1-1,5 timme vanligtvis på dagen. Somnar vid 10.30 cirka.

Svar på tråden Hur sover era 1 åringar?