• Längtanefterbebis86

Har jag fått missfall?

Hej! Skulle behöva lite råd.. I torsdags (idag onsdag) började jag blöda lite grann.. Extremt lite och endast gammalt blod.. Höll på i två dagar sen slutade det.. På måndag kväll fick jag molvärk i några timmar och sen kom det.. Det färska blodet när jag gick och kissade.. Morgonen efter kom det även lite klumpar.. Men det var fortfarande inte alls så mycket blod som jag hade föreställt mig vid missfall... Ringde barnmorskan som bekräftade min rädsla.. Hon sa att det troligtvis var ett tidigt missfall ,men att jag skulle ta ett gravtest igen om. 2-3 veckor.. Finns det någon anledning att hoppas på att fostret fortfarande lever?? Jag är så ledsen, trodde att det äntligen var vår tur...

• Svar på tråden Har jag fått missfall?
  • dagg03

Har du haft ont?

Det låter tyvärr som missfall, men det är ju inte helt säkert. Jag skulle nog köpa några billiga graviditetstest och testa några dagar i rad, om det blir svagare så är det förmodligen missfall.

• Längtanefterbebis86

Ja jag fick molvärk... Började blöda igen idag så förmodligen är det missfall :( känns så konstigt att kroppen ska sköta allting själv.. Man blir bara hemskickad med krossade drömmar och oklarhet :(

• Hoppasdetärmintur

I vilken vecka är du? Ring gynakuten (eller 1177) och begär att få göra ett ultraljud. Jag ringde och fick en tid samma dag. Det är bättre att få veta säkert än att gå runt och vara osäker. Hoppas allt går bra!

• dagg03
    Längtanefterbebis86 skrev 2014-11-26 17:09:30 följande:

Ja jag fick molvärk... Började blöda igen idag så förmodligen är det missfall :( känns så konstigt att kroppen ska sköta allting själv.. Man blir bara hemskickad med krossade drömmar och oklarhet :(

Även om det är en liten tröst så håller jag tummarna för att det inte är missfall! Förstår att det känns jobbigt och ensamt. Men om det skulle visa sig vara missfall så vet du ju att du kan bli gravid och blir förhoppningsvis gravid snart igen! Har du fått komma till gyn?
  • Längtanefterbebis86

Jag var i v.7 när blödningarna började.. Men jag blöder fortfarande och alla gravidsymptom är som bortblåsta.. :(( vi har tyvärr 15 mil enkel väg för att göra ultraljud så oftast skickar de inte iväg en.. Och tyvärr känns det inte som att det behövs.. Precis när jag skrev inlägget var jag osäker men nu känns det nästan som att man är dum mot sig själv om man inbillar sig att det kan finnas en chans ????????

Försöker också glädjas åt att jag faktiskt blev gravid.. Så får jag bara hoppas att det var ren otur att detta hände oss.. Tack för era svar ! :)

• Längtanefterbebis86
    Hoppasdetärmintur skrev 2014-11-26 18:06:39 följande:

I vilken vecka är du? Ring gynakuten (eller 1177) och begär att få göra ett ultraljud. Jag ringde och fick en tid samma dag. Det är bättre att få veta säkert än att gå runt och vara osäker. Hoppas allt går bra!

Hur gick det för dig? Var det missfall??
  • Hoppasdetärmintur
    Längtanefterbebis86 skrev 2014-11-28 11:27:52 följande:
    Hur gick det för dig? Var det missfall??
    Vi fick se en liten figur, men gyn sa att vi bara var i vecka 6, och enligt mina beräkningar borde vi vara i vecka 9+ ...

Gyn sa att de inte kunde garantera vare sig det ena eller det andra, så vi bokade nytt VUL den 5/12. Gyn sa att vi kunde ha räknat fel på veckorna. Just nu vet jag inte vad jag ska tro. Efter undersökningen var jag övertygad om att det var ett MF (eller MA), men nu har mina bruna flytningar avtagit och försvunnit. Ett litet hopp har tänts...

Jag återkommer efter 5/12, då vet jag säkert.

Tycker fortfarande du ska begära ett UL. Det är så jobbigt att pendla mellan hopp och förtvivlan. Hur känns det idag; har du fortfarande blödningar och värk?
  • Längtanefterbebis86
    Hoppasdetärmintur skrev 2014-11-28 13:24:15 följande:

Vi fick se en liten figur, men gyn sa att vi bara var i vecka 6, och enligt mina beräkningar borde vi vara i vecka 9+ ...

Gyn sa att de inte kunde garantera vare sig det ena eller det andra, så vi bokade nytt VUL den 5/12. Gyn sa att vi kunde ha räknat fel på veckorna. Just nu vet jag inte vad jag ska tro. Efter undersökningen var jag övertygad om att det var ett MF (eller MA), men nu har mina bruna flytningar avtagit och försvunnit. Ett litet hopp har tänts...

Jag återkommer efter 5/12, då vet jag säkert.

Tycker fortfarande du ska begära ett UL. Det är så jobbigt att pendla mellan hopp och förtvivlan. Hur känns det idag; har du fortfarande blödningar och värk?

Okej, fy vad jobbigt ! Då håller jag tummarna för er den 5!! För vår del känns det som missfall då jag fortfarande blöder lite grann.. Känns som att det skulle upphört annars.. Tydligen normalt att blöda upp till 2 veckor efter ..
  • Längtanefterbebis86

hur gick det för dig den 5??? Jag tog ett gravtest igår och det var negativt.. Så nu är det bara att prova igen..

Längtanefterbebis86 skrev 2014-12-01 11:21:15 följande:

Okej, fy vad jobbigt ! Då håller jag tummarna för er den 5!! För vår del känns det som missfall då jag fortfarande blöder lite grann.. Känns som att det skulle upphört annars.. Tydligen normalt att blöda upp till 2 veckor efter ..

Svar på tråden Har jag fått missfall?