• Anonym (sjuk)

sockermissbruk - kan någon hjälpa mig?

Jag vet inte vart jag ska vända mig. Är så trött på detta problem, vill ju ha det löst redan!! Jag har brottats största delen av livet med mina ätstörningar, alla är trötta på mig, inte minst jag själv. Kännst jävla patetiskt att jag ska vara så hopplös att jag inte får kontroll på mig själv??

Gårdagen gick "bra" tack vare att jag hade familjen omkribg mig och tvingades göra annat än äta, idag brast det vid lunch och jag FANN MIG SJÄLV I AFFÄREN, som i trans-panik (eftersom jag egentligen inte hade tid) KÖPANDE mer än 600 gram godis, som jag nu ätit upp... :( känner hur ni redan föraktar mig för detta....

Jag fick hjärtklappning (IGEN) och oregelbunden puls, hjärtat liksom hoppar över slag för att sen slå jättefort, känns som åska i bröstet! Detta när jag suttit stilla över 1 timme!! Jag mår jättedåligt. MÅSTE GÅ NER MIN 20 Kg ÖVERVIKT och gaska upp mig ur detta missbruk. Hur fan ska jag ta mig till??? Jag behöver hjälp, har misslyckats så länge nu, vill bara ta livet av mig men kan inte pga barnen... Borde jag söka psykterapi? Jag orkar inte mer, hatar detta jävla skit!!!

• Svar på tråden sockermissbruk - kan någon hjälpa mig?
  • Anonym (sjuk)

Kan tillägga att jag försökt följa lchf av och till sen 2005 men endast lyckats jojo banta, gått upp och ner >30kg!! Inte varit normalviktig sen 2011, då i någ månads tid... :( Gått måbra-kurser, ätit antidepressiva, lämnat destruktiva förhållanden etc... Tränar!! Varför får inte jag lyckas nångång??!

• Påven Johanna

Ta livet av dig för 20 kilos övervikt? Det tycker jag verkar oerhört onödigt och en gigantisk överreaktion. Vad gäller ditt beroende så kanske du ska behandla det som det missbruk du känner att det är. Det finns många framgångsrika metoder för att komma till rätta med missbruk. Tror säkert att du kan klara av det här och njuta av ett långt och lyckligt liv.

• Anonym (sjuk)

Tack för stödet, men det känns bara så jobbigt!! Jag vill ju kunna leva ett normalt liv utan att frossa i socker, skada mig själv etc.. Hatar att vara såhär kedjad vid odjuret, vill inte att min dotter kopierar några ohälsosamma mönster från mig (jag äter trots att jag e mätt, tappar kontrollen och utesluter vissa livsmedel etc)

Jag har som mest klarat ett par månader "abstinent" men sedan fallit för trycket. Känner att min man äcklas av mig då han trodde att jag hade botats men nu återfallit igen ! :( suck!

• Anonym (Sugar)
    Anonym (sjuk) skrev 2014-11-26 14:09:53 följande:

Tack för stödet, men det känns bara så jobbigt!! Jag vill ju kunna leva ett normalt liv utan att frossa i socker, skada mig själv etc.. Hatar att vara såhär kedjad vid odjuret, vill inte att min dotter kopierar några ohälsosamma mönster från mig (jag äter trots att jag e mätt, tappar kontrollen och utesluter vissa livsmedel etc)

Jag har som mest klarat ett par månader "abstinent" men sedan fallit för trycket. Känner att min man äcklas av mig då han trodde att jag hade botats men nu återfallit igen ! :( suck!

Har du läst Bitten Johanssons bok i ämnet? Gör det om du inte gjort det. Hon har även kurser i detta med sockermissbruk.

Många mår bättre och går ner i vikt av LCHF, men om du försökt och sedan fallit tillbaka flera gånger, så behöver du kanske hjälp utifrån?

Att det är LCHF som är din grej är uppenbart, du måste helt enkelt sluta äta kolhydrater i så stora mängder, annars försvinner inte ditt sug.

Svar på tråden sockermissbruk - kan någon hjälpa mig?