• LiljasMamma87

    BV och spiralinsättning?

    En tanke slog mig igår kväll som känns en aning olustig...

    Jag och min sambo försöker få barn under ca 2 månaders tid utan resultat. Ja, jag är medveten om att det inte är en särskilt lång tid. Jag har en dotter från ett tidigare förhållande som är ca 3 år gammal nu.

    Efter den förlossningen så frågade min bm mig om jag ville sätta in en kopparspiral och jag sa ja. Just innan hon satte in spiralen så sa hon att hon trodde att jag hade bakteriell vaginos. Men hon satte ändå in den...

    Jag läste på 1177 att det är viktigt att informera om att man har BV vid spiralinsättning för att det kan skada livmodern/äggstockarna. Så nu är jag super nojig över att hon orsakat så att det har blivit något fel på mig.

    Jag har blivit behandlad för BV senast för ett halvår sedan men tror att det har kommit tillbaka nyligen så jag ska boka tid på gyn och då också passa på att fråga om det här.

    Men vad tror ni? Behöver jag vara orolig? :(

  • Svar på tråden BV och spiralinsättning?
  • LiljasMamma87

    Åh, tack. Behövde höra det. Ska nog ändå fråga på gyn när jag är där... Bland mina största rädslor att inte kunna bli gravid :(


    Tines skrev 2014-11-26 15:18:56 följande:

    Hade du fått problem hade du fått smärta och feber.... fick du inte det efter insättandet behöver du inte vara orolig.


Svar på tråden BV och spiralinsättning?