ajajajaj nageltrång!
Fy farao säger jag bara! Ända sen i slutet på graviditeten så har jag haft nageltrång på tån efter stortån! D gör så jävla ont!
Va 17 ska man göra åt d?
Fy farao säger jag bara! Ända sen i slutet på graviditeten så har jag haft nageltrång på tån efter stortån! D gör så jävla ont!
Va 17 ska man göra åt d?
Det är vanligt i slutet på graviditeten. *fniss*
Gå till doktorn och låt dem rycka nageln. Det låter värre än det är.
Har du en nagelsax? En sådan där liten sax som är lite böjd vid eggarna som man också kan klippa näshår med? Inte en sådan där tång alltså.
Har du en sådan sax så klipper du ner vid sidan på nageln, det gör inte ont, sedan drar du av nagelremsan ifrån foten. Du klipper alltså av de yttersta delarna av nageln, ungefär halva nageln ner. Då slipper du nageltrånget. Och det rör sig om någon millimeter så det är inte så mycket som behövs
Jesster. Det kan göra vidrigt ont om man är inflamerad samt att nageln fastnar i i skinnet.
Hej
Jag har stora problem med nageltrång...
Mitt tips är att köpa peppermyntaolja som finns på apoteket, droppa på nageln (ca2-3 dr) varje morgon och kväll. Funkar JÄTTEBRA!
Oljan drar ut ev var och annat skit och det känns mycket bättre!
Lycka till!
har haft samma problem, inget funka på mig.men nu ha jag tagit bort halva nageln , o det är UNDERBART att slippa smrtan.
Gå till vårdcentralen så opererar dem det. Låter värre än vad det är och det är värt det.
Jag har också haft samma problem men jag har opererat bort mitt nageltrång. Otroligt skönt att slippa ha så ont.
Bättre att lära sig klippa naglen rätt. Rakt av ska det vara.
Ett tips som jag alltid kör med när det tränger på är att klippa ett V mitt på nageln, då drar det sig bort från kanterna.
Hoppas det går över snart... vet hur förbannat ont det kan göra
Dom fixar det lätt o snabbt på vårdcentralen! Min stortå bedövade dom med två sprutor o sen skar dom bort halva nageln. Nageln växte tillbaka ganska fort igen o sen dess har jag inte haft några problem. Man måste vara försiktig när man klippar så man inte klipper snett för det är då den växer inåt. Ett tips är att fila tånaglarna oxå...
Onixol från scholl!! Funkar suveränt. Men du måste komma igång snart . Vänta inte tills den blir helt inflammerad, då får du troligtvis operera bort..
Huskur som kirirgen rekomenderade när sonen fick nageltrång för 511 gången.
Vanligt hushållssalt med Jod i ett varmt fotbad en gång om dagen...sen klippa nageln rätt av..
Man kan klippa till en liten kompress som man blöter med alsolsprit eller liknande och pressa ner den under nagelkanten med en pincett. Gör naturligtvis lite ont precis när man gör det, men det brukar kännas bättre redan efter några timmar.