• skepparbarn

    Rädd att de inte kommer tro mig :(

    Jag och sambon har försökt i ett år nu.
    Mensen som så ogärna fick komma kom idag igen, precis som alla andra månader. Vi har gjort hemtester som visat negativt resultat hos mannens sperma, samt att han för några år sedan gjort ett prov hos läkaren som visat på dålig motilitet samt antal. 


    Vi började i november förra året och då slutade jag med Cerazette som jag hade ätit i 5 år. Jag fick mycket problem med kroppen, den vätskade ur brösten och gjorde ont, så jag ringde till gyn och fick komma dit. Väl där skrev de ut Yasminelle som de tyckte att jag skulle äta för att jag inte hade några preventivmedel. Jag sa inte att vi försökte skaffa barn, för han jag träffade var väldigt otrevlig och jag hade ingen lust att sitta där en sekund till. 


    Så jag gick därifrån och hämtade inte ut p-pillerna förens bra mycket senare, då jag och sambon kom överens om att det kanske var bra om vi väntade ett tag tills vi blev sambos (vi var särbos, jag studerade på annan ort). Men vi väntade aldrig utan fortsatte ändå utan att äta några piller. När vi flyttade ihop så försvann kartorna med tabletter, så när vi ännu en gång bestämde oss för att vänta så fick jag hämta ut nya.
    Men det blev ingen väntan där heller så de åts aldrig. 

    Nu när vi vill kontakta inför utredning så är vi rädda att de kommer ifrågasätta att jag hämtade ut nya piller. Det känns inte ens trovärdigt när jag skriver det här. Allt velande fram och tillbaka så kommer de säkerligen ifrågasätta om vi ens vill ha barn. 


    Men det handlade aldrig om vi ville ha barn eller inte, utan vi genomgick förluster av familjemedlemmar och väldigt mycket sorg under ett tag, och då blev vi mindre motiverade till att försöka.. Men vi gjorde det som sagt ändå.. 

    Hur ska jag göra? Jag är så förtvivlad.

  • Svar på tråden Rädd att de inte kommer tro mig :(
  • Ellie

    De kommer inte ställa frågor om uthämtade läkemedel. De kommer bara undra om ni aktivt försökt ett år utan skydd. Du behöver bara säga att du inte ätit p-piller. Om du sedan haft några i din ägo är inte intressant.

  • skepparbarn
    Ellie skrev 2014-11-27 15:43:08 följande:

    De kommer inte ställa frågor om uthämtade läkemedel. De kommer bara undra om ni aktivt försökt ett år utan skydd. Du behöver bara säga att du inte ätit p-piller. Om du sedan haft några i din ägo är inte intressant.


    Tack så hemskt mycket!!!
Svar på tråden Rädd att de inte kommer tro mig :(