• SupersurasunkSara

Kan jag få in två headset i samma dator?

Ja, alltså, kan jag koppla ihop två headset (med mic alltså)  till samma dator så att vi kan prata med varandra via dessa samtidigt som vi har bakgrundsmusik på via datorn?

Ja, vi ska sitta i samma rum och ja vi vill prata med varandra via headset

Kan det fungera med usb ljudkort som har fler ut/ingångar? Eller med förgreningssladd?

Jag har dessa två headset:

www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/tv-spel-gaming/pc-gaming/datorheadset/plexgear-sv-150-p31504

www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/tv-spel-gaming/pc-gaming/datorheadset/plexgear-sbv-400-p31545

Det ska vara inkopplat till en laptop. Har två st, en med ett uttag för headset som jag kan sätta en förgrening i, men har aldrig testat, en med en för hörlurar och en för micken.
    Jag har flera usbuttag på båda, men ska alltså använda en dator bara.

• Svar på tråden Kan jag få in två headset i samma dator?
  • SupersurasunkSara
    dvitamin skrev 2014-11-27 21:49:06 följande:

nej, det går att köra nån split och få ljud i båda men inte 2 micar

Ok, fick veta att det går av en, att det inte går av en, håller på att greja med det nu, får se hur det blir Tack för svaret
  • dvitamin
    SupersurasunkSara skrev 2014-11-29 12:26:56 följande:

Ok, det fungerar MEN det låter som om jag talar i en burk. Vad kan jag göra åt det?

hur låter det om du bara har i 1 mic? lika kass då? har du drivrutiner till ljudkort?  
  • SupersurasunkSara
    dvitamin skrev 2014-11-29 16:40:08 följande:
    hur låter det om du bara har i 1 mic? lika kass då? har du drivrutiner till ljudkort?  
    Lika kasst då. Jag antar att jag har drivrutiner till ljudkort men jag har ingen aning. Barnens kusin fjärrstyrde min dator och fixade USB ljudkortet, om något gjordes med det i datorn vet jag inte. Jag har frågat honom via facebook men antingen jobbar han eller så festar han
Svar på tråden Kan jag få in två headset i samma dator?