London på sportlovet med skolbarn - behöver tips!
Jag ska med man och barn, flicka 9 år och pojke 7 år, till London på sportlovet. Vi är framme i tre hela dagar. Jag har varit till London för tio år sedan, resten i familjen aldrig.Så blir nog att beta av en del landmärken så som Big Ben och Tower Bridge och Natural History Museum och Science Museum som är måsten.
Sen skulle jag gärna se en musikal men osäker om sonen orkar. Borde vara lagom lång och inte kräva engelskakunskaper...
Vi flyger till Gatwick och har tänkt bo på ett Premier Inn alldeles nära London Eye i Southbank.
Tips på hur vi bäst tar oss från flygplatsen? Är det tåg och taxi som gäller?
Vi funderar på att beställa biljetter till hop-on-hop-of bussarna, the original tour, på förhand. Man får två dagar till priset av en nu men man vet förstås inte med vädret i slutet på februari.
Åker helst inte så mycket tunnelbana så tror bussarna skulle passa bra.
Men det jag undrar över än om vi behöver boka biljetter till attraktioner på förhand? Man läser ju om långa köer, men det är kanske främst på sommaren? Fast har läst nånstans att skolorna har något terminslov i februari.
Dessutom har vi tänkt gå en hel del och inte stressa. I Stockholm hade vi Stockholmskortet i tre dagar i somras och blev lite stressigt då det var så mycket man skulle hinna med.
Känner nån annars till bra shopping i Southbank-området?