• Anonym (Ensamstående mamma)

Vart ska man flytta?

Jag känner att det inte finns någon framtid för mig där jag bor nu, vill flytta till ny stad och behöver tips. En mysig lugn stad/småort som är bra och BILLIG för en ensamstående mamma med ett litet barn. Har heller inget körkort så det vore bra om det var bra avstånd till affärer/skolor/allt. Alla tips mottages tacksamt!!!

• Svar på tråden Vart ska man flytta?
  • Anonym (Hopp)

Var bor du nu? Vill du flytta långt bort från din nuvarande bostadsort eller vill du bo nära?

• Anonym (Ensamstående mamma)
    Anonym (Hopp) skrev 2014-11-28 10:32:06 följande:

Var bor du nu? Vill du flytta långt bort från din nuvarande bostadsort eller vill du bo nära?

Vi bor i Östergötland, vill flytta ganska långt tror jag, har ingenting här omkring att hämta.
  • Fru Tegel

Hudiksvall. Billigt (om man jämför med Stockholm, där jag bor i dag), modernt och gemytligt.

Gott om aktiviteter och bra skolor. Nära havet och skärgård. Nära skog. Och smidigt att ta sig till Stockholm om man vill i bland.

Hade jag inte haft mannen som hindrade så hade jag lätt flyttat dit själv.

• Anonym (ph)

Jag är också från en mindre ort i Östergötland. Hade jag fått välja en annan stad att bo i hade jag valt Västervik, så himla härligt och mysigt att ha skärgården så nära inpå tycker jag. (Men billigt vet jag inte om det är). 

• Fru Tegel

Vill understryka att jag inte är från Hudiksvall själv. Men har jobbat runt omkring i Sverige och besökt diverse småstäder. De flesta sovande, sövande och ångestframkallande enligt min smak. Hudiksvall är undantaget. På sommaren är det liv och rörelse. Och på vintern finns det gott om saker att göra för vuxna och barn.

www.maklarhuset.se/till-salu/bostadsratt/hudiksvall-hudiksvall_kristineberg-blockvagen_11-558219&view=Images

Exempel på boende med gångavstånd till "stan". Sjukhus och större affärer finns också i närheten. 

Med risk för att låta dryg så tycker jag att Hudiksvallsborna är mindre "bonniga" och mer moderna än andra småstadsmänniskor. 

• emliuled

Kumla utanför Örebro. Kommer aldrig flytta härifrån (är dock inte från Kumla). Tåg och bussförbindelser, Ica maxi, Ica nära, bokaffärer, pryttelaffärer, pizzerior, thai, optiker och kaféer mm. Nära till Marieberg (stort köpcentra med över 100 butiker). Nära till Örebro. Vi bor i ett fint stort hus, som vi köpte under miljonen. En tvåa eller trea mitt i Kumla kostar ca 3500-5000kr i månaden att hyra. Lägre skatt inom Kumla kommun.

Svar på tråden Vart ska man flytta?