• Forumvärd

    Familjelivs julkalender: Lucka 6


    Var med och öppna luckan den 6 december i Familjelivs julkalender!

    För att vinna vill vi att du tar ett foto som visar hur det ser ut ute just idag. Har du snö? Regnar det? Eller grönskar gräsmattorna?
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna och vad du tycker om dagens vinterväder. Bäst berättelse i kombination med motivering vinner priset.

    Tävlingen öppnar idag och pågår fram till midnatt 7/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 8/12.

    Vinnaren måste svara på vinnarmejlet i sin inbox inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Tomte
  • Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 6
  • Frökenmela

    Hos oss kikar solen fram mellan träden för första gången på evigheter! Sol är bra för humöret och här hemma har vi en liten kille som börjar längta efter jul.

    Högst upp på önskelistan står just lego, så nu håller vi tummar och tår för tur och "bygg-glädje" under granen till jul!

  • Gweny


    Här är det grått & regnigt! Vi längtar till snön kommer, så det blir massa vinterlekar och ljusare ute.

    Vi ligger sjuka hela familjen, så vore uppiggande att få vinna och bygga lego ihop sen när vi är friska igen. :)
  • Karra1


    Så här ser det ut hos oss i södra Norrbottens kustland. Snöfritt och strax under nollan idag

    Jag vill vinna för att kunna överraska min LEGO-tokiga dotter - hon har byggt med mitt och makens gamla LEGO i många år, men det har inte prioriterats att köpa nytt. Det vore fantastiskt roligt med detta set! Då hade hon något att göra under lovet också eftersom vi föräldrar kommer jobba mycket!
  • Mandygirl

    Det småregnar och så har vi ca 5 grader här nere i Skåne.

    Önskar vinna Lego till mina Lego - tokiga grabbar :) dem älskar Lego och fantasin sätter inga gränser och det är Alltid roligt med nya magiska små klossar :). God Jul!!

  • hjärtemamma

    Inatt föll den första snön hos oss, det är inte mycket och slaskigt är det, men ändå en viss känsla med det vita på marken. Det kunde dessutom inte bli bättre då årets julmarknad här i staden är i helgen. Med snö får man även en helt annan julkänsla.

    Min motivering:
    Min man arbetar väldigt mycket och har inte alltid den tid för barnen som han skulle önska. När han var lite var lego det bästa han visste och han kunde sitta i timmar och bygga. Vad vore väl bättre än att han och äldsta dottern fick stänga in sig på hennes rum, få ett par timmar tillsammans att umgås och bygga lego och prata om allt och ingenting.
  • Liljan77

    Grått o trist har det varit idag.
    En liten regnskur kom på eftermiddagen.


    Både sonen o jag tycker om att bygga med lego o nu när det är sånt tråkväder ute så är det en perfekt sysselsättning.Dock har vi inte så mycket utan behöver lite nytt.
    Vi vill gärna ha lite snö o solsken så vi kan ge oss ut i pulkabacken. 


     


  • kyokushin


    Några plusgrader och äntligen strålande sol, så vi maxade dagen och passade på att inviga den nya lekparken i närheten. Väldigt lerigt och geggigt men det kan man överleva så länge det inte regnar.

    Självklart hade det varit underbart med snö istället för gröna gräsmattor och geggiga slänter.
  • kyokushin

    Oj, jag glömde ju motiveringen,

    Gott mot ont,

    Eld mot is,

    Underbart på alla vis,

    Sonen drömmer sig gärna bort,

    Tilll lejon, krokodiler, gorillor och sånt

    Han skulle blir sjukt överraskad om jag lyckades vinna!

  • TapetKlister



    Ute är det ännu grönt,
    det tycker jag är skönt.
    Snö, slask eller is,
    gillar jag inte på något vis.
    Julafton är dock ett undantag,
    snö vill jag ha denna dag.

    Min son ska opereras den 15 december och allt jag kan tänka på är att jag vill överraska honom med en grym present. Tyvärr har jag inte tid att åka och fixa detta då jag jobbar varje dag och min man lika så, därför önskar vi detta få.


    Mille & Nattis
  • Frökenmela
    Hos oss har solen kikat fram mellan träden för första gången på evigheter idag ! Sol är bra för humöret
    och här hemma har vi en liten kille som börjar längta efter julen.


    Högst upp på önskelistan står just LEGO i alla former,
    så nu håller vi tummar och tår för tur och "bygg-glädje" under granen till jul!

  • Spana


    Vädret hos oss..Grönt på marken och blå/grå himmel.
    Tur man kan skapa julstämning inomhus :)

    Motivering: Finns nåt bättre än lego? Att spendera slappa härliga juldagar åt att bygga lego med sonen är så himla mysigt. Jag och min son skulle nog bli lika glada för denna vinst. 
  • sancia


    Såhär ser du ut hos oss idag, rabatterna blommar fast det är helt fel tid.

    Jag skulle så gärna vilja vinna legot till min 5-åring. Han har problem med sina lungor och luftrör och har just åkt på en i raden av många lunginflammationer. Varje gång blir han hemma många veckor från förskolan. En ny förpackning lego skulle göra tiden här hemma lite roligare. Han vet ju hur mycket roligt det är på förskolan nu veckorna innan jul
  • 880215

    Idag är det regn och slask
    Det skulle vara kul med snö, fast
    Regn är också ganska skoj
    Hoppa i vattenpölar och leka med gegamoj!
    Nu börjar det bli lite kyligt
    Men på vädret är det synd att klaga
    Med rosröda kinder och dylikt
    Vi går in och myser och läser saga.

    Av dikten att tyda, så tycker jag att det är ett helt okej väder idag. Nog hade det som sagt varit mysigare med snö, men som säkert bekant, så är regn och stora vattenpölar lika skoj för ett litet barn. :)
    Vad som även är mysigt med regn, är att sitta inne i soffan, under en gosig pläd och läsa en massa böcker, till ljudet av smattrande regn utanför.
    Motivering:
    Jag skulle vilja vinna legot för att ha ytterligare en trevlig inomhusaktivitet som jag och sonen kan ägna oss åt tillsammans. <3 Dessutom så fyller han fyra år i morgon, så att vinna ett lego-paket då vore ju toppen! 


    (OBS!!! Bidraget är från igår, men då mitt internet krånglade så lyckades jag aldrig komma in på FL igår. Därför kommer mitt bidrag nu istället (såg att tävlingen pågår till och med i natt, så det borde väl vara okej?)).
  • 880215
    880215 skrev 2014-12-07 22:34:37 följande:
    Idag är det regn och slask
    Det skulle vara kul med snö, fast
    Regn är också ganska skoj
    Hoppa i vattenpölar och leka med gegamoj!
    Nu börjar det bli lite kyligt
    Men på vädret är det synd att klaga
    Med rosröda kinder och dylikt
    Vi går in och myser och läser saga.
    Av dikten att tyda, så tycker jag att det är ett helt okej väder idag. Nog hade det som sagt varit mysigare med snö, men som säkert bekant, så är regn och stora vattenpölar lika skoj för ett litet barn. :)
    Vad som även är mysigt med regn, är att sitta inne i soffan, under en gosig pläd och läsa en massa böcker, till ljudet av smattrande regn utanför.
    Motivering:
    Jag skulle vilja vinna legot för att ha ytterligare en trevlig inomhusaktivitet som jag och sonen kan ägna oss åt tillsammans. <3 Dessutom så fyller han fyra år i morgon, så att vinna ett lego-paket då vore ju toppen! 
    (OBS!!! Bidraget är från igår, men då mitt internet krånglade så lyckades jag aldrig komma in på FL igår. Därför kommer mitt bidrag nu istället (såg att tävlingen pågår till och med i natt, så det borde väl vara okej?)).
    Förvånad Vad hände med texten!? Jag försöker igen!



    Idag är det regn och slask
    Det skulle vara kul med snö, fast
    Regn är också ganska skoj
    Hoppa i vattenpölar och leka med gegamoj!
    Nu börjar det bli lite kyligt
    Men på vädret är det synd att klaga
    Med rosröda kinder och dylikt
    Vi går in och myser och läser saga.

    Av dikten att tyda, så tycker jag att det är ett helt okej väder idag. Nog hade det som sagt varit mysigare med snö, men som säkert bekant, så är regn och stora vattenpölar lika skoj för ett litet barn. :)
    Vad som även är mysigt med regn, är att sitta inne i soffan, under en gosig pläd och läsa en massa böcker, till ljudet av smattrande regn utanför.
    Motivering:
    Jag skulle vilja vinna legot för att ha ytterligare en trevlig inomhusaktivitet som jag och sonen kan ägna oss åt tillsammans. <3 Dessutom så fyller han fyra år i morgon, så att vinna ett lego-paket då vore ju toppen! 
    (OBS!!! Bidraget är från igår, men då mitt internet krånglade så lyckades jag aldrig komma in på FL igår. Därför kommer mitt bidrag nu istället (såg att tävlingen pågår till och med i natt, så det borde väl vara okej?)).
  • Forumvärd

    Spännande att se att vädret är så olika beroende på var i vårt avlånga land vi befinner oss.
    Här hos mig är det fortfarande barmark trots att det borde vara minst en meter snö nu.

    Dagens vinnare är:


    880215 skrev 2014-12-07 22:34:37 följande:
    Idag är det regn och slask
    Det skulle vara kul med snö, fast
    Regn är också ganska skoj
    Hoppa i vattenpölar och leka med gegamoj!
    Nu börjar det bli lite kyligt
    Men på vädret är det synd att klaga
    Med rosröda kinder och dylikt
    Vi går in och myser och läser saga.
    Av dikten att tyda, så tycker jag att det är ett helt okej väder idag. Nog hade det som sagt varit mysigare med snö, men som säkert bekant, så är regn och stora vattenpölar lika skoj för ett litet barn. :)
    Vad som även är mysigt med regn, är att sitta inne i soffan, under en gosig pläd och läsa en massa böcker, till ljudet av smattrande regn utanför.
    Motivering:
    Jag skulle vilja vinna legot för att ha ytterligare en trevlig inomhusaktivitet som jag och sonen kan ägna oss åt tillsammans. <3 Dessutom så fyller han fyra år i morgon, så att vinna ett lego-paket då vore ju toppen! 
    (OBS!!! Bidraget är från igår, men då mitt internet krånglade så lyckades jag aldrig komma in på FL igår. Därför kommer mitt bidrag nu istället (såg att tävlingen pågår till och med i natt, så det borde väl vara okej?)).
    Ett stort GRATTIS till 880215 Skål
    Mejla dina kontaktuppgifter till redaktionen@familjeliv.se
    Skriv vinnare julkalender i ämnesraden och glöm inte att berätta för oss vilken lucka du vann och vad du vann

    Vann du inte idag?
    Var icke nedslagen för det för det kommer fler chanser! Julkalendern i samarbete med Lego fortsätter ända fram till julafton.
    Här hittar du dagens lucka:
    www.familjeliv.se/forum/thread/74411555-famil...

    Lycka till! Tomte
  • 880215
    Forumvärd skrev 2014-12-08 11:23:22 följande:

    Spännande att se att vädret är så olika beroende på var i vårt avlånga land vi befinner oss.
    Här hos mig är det fortfarande barmark trots att det borde vara minst en meter snö nu.

    Dagens vinnare är:


    Ett stort GRATTIS till 880215 Skål
    Mejla dina kontaktuppgifter till [email protected]
    Skriv vinnare julkalender i ämnesraden och glöm inte att berätta för oss vilken lucka du vann och vad du vann

    Vann du inte idag?
    Var icke nedslagen för det för det kommer fler chanser! Julkalendern i samarbete med Lego fortsätter ända fram till julafton.
    Här hittar du dagens lucka:
    www.familjeliv.se/forum/thread/74411555-famil...

    Lycka till! Tomte
    Wiho! Skrattande Tack så jätte, jätte, JÄTTEMYCKET!!!
  • 880215
    Frökenmela skrev 2014-12-09 07:52:22 följande:

    Grattis du med!! :)


    Åh, tack så jättemycket! Hjärta
Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 6