• DonnanDonna

Lämna bebisen med pappa över en helg?

Skulle ni lämna ert barn på 5 månader med pappan över en helg?
    Nu är det ju inte så att jag inte litar på min sambo, men tanken får mig att må dåligt...jag vet inte om jag kan vara ifrån henne så länge och hon kommer säkert sakna mamma
    Får vibbar från omgivningen att jag är löjlig..Men om jag känner så, ska jag göra det iallafall?
    Och som sagt det är inte det att jag inte litar på honom, jag vet att han tar väl hand om henne..Han är en super pappa! Suck, är detta de sk. Moderskänslorna jag hört talas om eller?!

• Svar på tråden Lämna bebisen med pappa över en helg?
  • Nathana

Om jag mådde dåligt av det, skulle jag inte lämna henne. Om det känns bra så är det bara att tuta och köra. Så tycker jag! Kan ju vara bra att testa en gång först, om det inte är så att du kommer att ha möjlighet att åka hem om du skulle vilja den där helgen?

• Challe N

Jag tycker inte du är löjlig. Jag var precis likadan när Moa var mindre.. Ringer fortfarande hem då och då när jag är borta lite längre.. Jag litar också till 100% på min sambo, men jag kan likosm inte hjälpa det. det är nog moderskänslorna

Jag var borta över en natt första gången när Moa var ca 10 månader.. Ringde hem många gånger!!! Men allt gick bra såklart!!

Gör vad som känns bäst för dig. Tycker abslout inte du ska åka iväg om du inte vill, bara för att andra tycker det!

• Panna82

Jag skulle kunna göra det. Min son är en månad idag och jag känner att jag skulle kunna göra det nu. Självklart skulle jag tänka på honom varje sekund, men jag tycker det är viktigt med egentid också.
    Så gör som du känner, inte som "alla andra" vill att du ska göra.

• ucka

Löjlig är du inte! Känns det inte bra så ska du inte göra det. Om du ska få ut ngt av din helg så måste du ju kunna slappna av (och lita på att allt är bra!)

Jag behövde verkligen komma i väg på ngt lajbans efter en så där 5-6 månader och har lyckats få med mig tjejkompisarna på 24h kryssning 'efter' båda barnen... Tyckte det var lagom! (Om man ammar blir det ju lite ont i tuttarna oxå, man får ju inte riktigt ur lika bra med pumpen)

• DonnanDonna

skönt att det inte är jag som är löjlig..

jag känner också så att jag vill kunna njuta till 100% av den helgen om jag engång åker iväg, men som det känns nu så kommer jag inte att klara av att göra det!
    Har heller ingen möjlighet att ta mig hem sen om jag åker..
    Tycker iallafall att det känns jobbigt att ens vänner och bekanta tycker man är en "hönsmamma" och att man ska ha egentid, att det är bra för föräldrarna och att barnet inte tar någon skada osv..Mitt hjärta skriker att det inte känns rätt..Men ändå överväger jag det pga vissa kommentarer jag fått..

• Leonie

Jag vill poängtera att jag tycker att du absolut bara ska göra som du själv känner, om det skriker i ditt hjärta att det inte känns rätt, som du skrev, då tycker jag absolut inte att du ska åka! (Oavsett vad andra i din omgivning säger)

• Heranell

Du ska självklart göra som du själv känner. Det finns inget rätt eller fel i den här frågan tycker jag, vi är ju alla olika. Personligen känner jag att jag längtar efter att gå ut på krogen när jag har ammat klart... det var ett tag sen! Men Alice är bara 2 månader så det lär dröja... Sen när jag KAN gå ut är det ju inte säkert att jag VILL...

• DonnanDonna

Leonie..

Nej jag vet..men det är svårt att förklara situationen..Men det är med en väninna jag skulle åka i såfall och när jag berättade som det var fick jag såna komentarer tillbaka att jag blev skit besviken..Inget "farligt" men att jag ska sluta tjata om det och stanna hemma DÅ typ!
    hon själv har inga problem med att lämna sina barn och är ofta borta ifrån dom, lämnar barnen hos svär- eller hennes föräldrar!

• DonnanDonna

Heranell:

Nej alla är olika..Jag har inga problem med att ta en sväng på stan eller så, men nu är det en helg..blir borta 2 hela dagar..känns som en evighet..

Svar på tråden Lämna bebisen med pappa över en helg?