Varför är det så svårt?
Jag förstår inte varför man, när man skilt sig, gör allt i sin makt för att se till att inte pappan kan träffa barnen.
Tror hon att hon är bättre? Han va ju en underbar och närvarande pappa som gift. Men när han blir singel, då duger han inte längre. Varför?
Blir så ledsen för hans skull... Har träffat en ny kille i mitt liv efter att ha separerat fr mitt barn pappa.... Han va oxå nyseparerad...
Ibörjan va hon säkert arg och ledsen när han träffade en ny, men varför ta ut det på barnen?
Ser hur mkt han vill träffa dem... Minsta är bara 1,5 år... Men varje gång han föreslog träff så skulle de bort el va sjuka el skulle göra annat, nä så det gick inte!
Och att barnen skulle träffa mig, det va ju heelt uteslutande! Hon är ju så liten (va 10 mån då först) öööö ok, ja jag är visst jättehemsk, hmm, hon har aldrig träffat mig.
Efter mkt bråk o möten på sos, familjerätt, tom skola ... Får han inse att han inte får ha barnen vv... Så han flyttar till mig. Och jag måste bara säga, fy faan för sos å familjrätten vilket skithjälp de är, gör inget! Nada! Det är sjukt! Helt vridet.
Ja, han vill ha dem vh! Men de 2 stora vill inte, det får vi acceptera även om vi vet att det är pga hennes skitsnack till barnen om både pappan å mig.
Den lilla vill han träffa men vägras träff gång på gång... Hur kan hon göra så?
Tycker det är så sjukt.
Sen efter att ha vägrar han i 6 mån, poff så ska han få träffa barnet 2 timmar m övervakare och ett tillägg om han tänker va en engångimånadenpappa el om han tänker va närvarande.
Herregud, det är ju der enda han har velat sen de skilde sig, att få va en närvarnde pappa. Men inte fått.
Hon är sjuk!
Vi får se idag om han får träffa barnet....
Han ska även träffa en av de stora barnen och frågade om han ville följa m hit hem.
Njae... Ok... Men vi kan inte ses ute varje gång, jag bor här nu.
Efter det ringer hon och är arg för enligt henne "tvingar" han honom att åka hit.
Va?
Seriöst, samarbete, lite ödmjukhet och förmågan att se till barnets bästa skulle hon behöva en stor portion av.
Jag och mitt ex samarbetar väldigt bra. Vi är vänner trotts varsin ny... Vårt barn gillar båda bonusarna och inget är konstigt. Vi har vv och hjälps åt om den andre inte kan hämta en dag tex och på röda dagar. Vi delar lov och gör det som är bäst för alla!
Det är inte alls svårt! Det enda som krävdes var att tänka på barnets bästa och lägga egen ev svartsjuka åt sidan. Båda är lika bra föräldrar och vi litar på varann. Jag skulle inte skaffa en elak kille och han skulle inte skaffa en elak tjej.
Vi är jättebra vänner idag.
Tycker synd om min sambo å hans barn.....