Hur vågar man lita på någon som tidigare lämnat?
Vi var tillsammans i två år, sen drama och vi gjorde slut. 3 månader senare blev vi tillsammans igen och var ihop i ytterligare två år innan han gjorde slut. Vi drog helt enkelt åt olika håll och ville olika saker. Åtta år senare kom han tillbaka i mitt liv med stormsteg och plötsligt föll alla pusselbitar på plats för mig. Men inte för honom. Vi var tillsammans i 1,5 år, sen sa han att han inte var redo än. Jag var verkligen helt förkrossad. Vi fortsatte att vara vänner, även om vi inte träffades så ofta. Två år senare stod han plötsligt utanför min dörr. Han skakade nästan och var väldigt nervös. Han sa att han nu kommit till en punkt i livet då han var redo, och han hade insett hur mycket jag betyder för honom. Jag var lite tuff mot honom och sa att jag skulle fundera på om jag verkligen ville ge honom en chans till, efter alla våra år och allt fram och tillbaka. Tre dagar senare blev vi tillsammans. Vi flyttade ihop i somras och planerar bröllop. Kyrkan är bokad till våren och han verkar så på. Men så fort han har en dålig dag (som alla kan ha ibland) blir jag så rädd att han ångrat sig igen. Han säger att han aldrig mer ska tvivla på oss, men jag är så himla rädd att förlora honom. Jag vågar inte lita på att han stannar. Blir han rastlös igen när vi börjar närma oss två år tillsammans ännu en gång? Då är vi gifta i så fall. Detta är verkligen mitt livs stora kärlek. Både han och jag har haft andra emellan, men vi kommer alltid tillbaka till varandra. Men hur gör man för att lita på någon? Lita på att han älskar mig lika mycket som jag älskar honom?