• Anonym (a)

Min fru har blivit galen!!!!

Hej, det är så att jag och min fru har två döttrar tillsammans på 4 och 2 år. Vi har gemensam ekonomi förutom att vi får 5000kr var varje månad som vi får köpa vad vi vill för. Jag har inte brytt mig om vad min fru gör av pengarna förutom nu. Nu har jag upptäckt att hon köper kläder till våra barn för ca 3000 i månaden!!!! :O Hon köper kläder flera gånger i månaden, helst dyra märkeskläder. Barnen har alltid nya, fina matchande kläder varenda dag. Till och med deras "myskläder" kostar massor!

Jag konfronterade hon och hon ansåg sig inte göra något fel utan vill att barnen ska ha sina fina kläder dagligen. Hon driver ett instagramkonto med 3000 följare ungefär och därför tror jag att hon är tvungen att köpa nya kläder regelbundet för att visa upp sina följare!

HON HA HELT TAPPAT FATTNINGEN! Hur ska jag göra för att hon kommer ändra sitt beteende???

• Svar på tråden Min fru har blivit galen!!!!
  • SnurriggirrunS
    Anonym (a) skrev 2014-11-30 13:13:36 följande:

Hej, det är så att jag och min fru har två döttrar tillsammans på 4 och 2 år. Vi har gemensam ekonomi förutom att vi får 5000kr var varje månad som vi får köpa vad vi vill för. Jag har inte brytt mig om vad min fru gör av pengarna förutom nu. Nu har jag upptäckt att hon köper kläder till våra barn för ca 3000 i månaden!!!! :O Hon köper kläder flera gånger i månaden, helst dyra märkeskläder. Barnen har alltid nya, fina matchande kläder varenda dag. Till och med deras "myskläder" kostar massor!

Jag konfronterade hon och hon ansåg sig inte göra något fel utan vill att barnen ska ha sina fina kläder dagligen. Hon driver ett instagramkonto med 3000 följare ungefär och därför tror jag att hon är tvungen att köpa nya kläder regelbundet för att visa upp sina följare!

HON HA HELT TAPPAT FATTNINGEN! Hur ska jag göra för att hon kommer ändra sitt beteende???

Ni får ju göra vad ni vill med era 5000 kr, så varför får hon då inte köpa barnkläder?

Personligen tycker jag det är onödigt att lägga så mycket pengar på barnkläder (märkeskläder) till så små barn, men ni får ju fortfarande välja själva vad ni lägger pengarna på.
  • viseversa

Vad är problemet? Ni får ju köpa VD NI VILL för dessa 5000:-. Hon väljer att spendera dom på kläder till barnen. Varför går du i taket för det? Hon fick ju göra vad hon ville av sina 5000:-

• Miss P

wow det är inte dåligt att kunna ha vars 5000 kr till sig själv varje månad... Det jag tycker du ska göra är att bara släppa det. Vill hon lägga så mycket pengar av sina pengar varje månad så låt henne göra det. Hon kanske mår bra av att göra det... Det kommer en tid då hon kommer att inse att nu är det inte så roligt längre att göra det och det är när barnen tycker mamma är jobbig som ska ta en massa foto på oss i våra nya kläder... Njut du av dina pengar och gör du vad du vill med dem :)... Lycka tillHjärta

• Thyla
    Anonym (a) skrev 2014-11-30 13:13:36 följande:

slopa gemensam ekonomi är ett hett tips
  • Ellonbellon

Jag förstår inte problemet. Ni har båda 5000 kronor som ni får göra vad vi vill med. Hon väljer att lägga dem på barnen. Det finns ju mycket värre saker att lägga pengar på, som alkohol. Vissa föräldrar kläder ju hellre pengar på sig själv istället för barnen. Ja, jag skulle aldrig köpa dyra kläder till barnen, men hellre det än en mamma som måste ut och festa var och varannan helg.

Svar på tråden Min fru har blivit galen!!!!