• Anonym (Blåögd)

Vill byta ögonfärg permanent, men hur, vart?

Som rubriken lyder så vill jag byta ögonfärg permanent. Har använt färgade linser så länge jag kan minnas och jag tycker fortfarande inte om min naturliga ögonfärg och är trött på att använda linser.

+ att jag själv anser att min naturliga ögonfärg ser onaturlig ut, folk frågar hela tiden om jag har linser (de dagar jag inte har det), alltså människor som inte ens känner mig. Har aldrig velat ha mina blå ögon utan jag har alltid varit fäst vid bruna.

Frågan är 110% seriös. Kan man på något sätt göra en operation för att byta ögonfärg, hur går det till isåfall?

• Svar på tråden Vill byta ögonfärg permanent, men hur, vart?
  • BCH52

Ja det går faktiskt numera, det finns ett företag som heter BrightOcular, som testat en ny metod med silkonimplantat som tydligen ska fungera.
    Funderade själv på det ett tag då jag har en mesigt grågrön färg och gärna skulle vilja ha rent blå, gröna eller bruna ögon. Det verkar som att det testats i USA men finns det där så kommer det säkert hit rätt snart.

• Anonym (Blåögd)
    BCH52 skrev 2014-11-30 14:51:08 följande:

Ja det går faktiskt numera, det finns ett företag som heter BrightOcular, som testat en ny metod med silkonimplantat som tydligen ska fungera.

Funderade själv på det ett tag då jag har en mesigt grågrön färg och gärna skulle vilja ha rent blå, gröna eller bruna ögon. Det verkar som att det testats i USA men finns det där så kommer det säkert hit rätt snart.

Det måste jag kolla upp! Hur tänker du själv nu över en eventuell operation framöver? :)
  • BCH52
    Anonym (Blåögd) skrev 2014-11-30 14:55:51 följande:
    Det måste jag kolla upp! Hur tänker du själv nu över en eventuell operation framöver? :)
    Jag väntar nog till dess metoden kommer till Sverige och har testats lite mer. 
  • Anonym (Anonym)

Jag puffar upp den här gamla tråden för jag undrar samma sak..

• Anonym (Iris)

Personligen är jag skeptisk till sånt här. Tänk på riskerna? Är det värt att försöka byta ögonfärg, enbart för estetiska anledingar, då proceduren kanske går fel och du blir helt eller delvis blind? Du har bara ett par ögon, liksom?

• Anonym (L)

Fast frågar folk om du har linser måste du ha en ovanligt fin blå färg så jag ser inte problemet.

Jag skulle aldrig i livet testa en metod som involverar onödiga ingrepp i ögonen. Om något går snett är det ett oerhört högt pris att betala för att folk frågar om linser.

Jag tror att det har blivit till en fix id? hos dig så låt det gå en tid innan du överväger något så rent ut sagt dumdristigt.

Svar på tråden Vill byta ögonfärg permanent, men hur, vart?