bensinstopp
idag, när jag varit på ica och efter jag hämtat pizzorna, fick jag bensinstopp. IGEN!!! stannade mitt i T-korsningen nedan för kastanieskolan! hade både jennifer och bertil med mig och INGEN barnvagn!!! precis när bilen stannade kom det en liten grabb på cykel och cyklade förbi mig, när jag försökte starta igen svängde han runt och när jag började ringa efter hjälp stälda han sig brevid bilen och frågade om jag behövde hjälp. när jag sa att jag fått bensinstopp erbjöd han sig putta min bil till macken min STORA bil(mini-buss). ålders och storleksmässigt var ahn som min lillebror mark! och han erbjöd sig att putta min enorma bil till macken! efter jag förklarat att bilen va för tung, frågade han om jag hade en bensindunk så jag kunde gå till macken, så jag sa att jag ringt min pojkvän så hans syster och hennes sambo kom nog för jag kunde inte gå ifrån bilen med barnen. och dessutom jag hade bara en hundralapp på mig, och jag trudde att det va en fem liters dunk...
efter att ha letat fram dunken och konstaterat att det va en tio liters dunk och att hundra lappen fick plats än då, erbjöd pojken att cykla bort till macken och tanka åt mig!!! ja, varför inte det är värt ett försök. så han fick dunken och när jag plockade upp börsen och skulle ge honom hundralappen sa han att den kunde jag ge honom sen..
så han cycklade iväg och tankade, för sina egna pengar!!! eftersom jag bara hade
en hundralapp på mig började jag leta i myntfacket för att se om jag hade några pengar med mig att ge som tack för besväret, tjugo kronor lyckdes jag skramla fram i alla fall. när han kom tillbaka fick han sin hundralapp "tillbaka", men ville först inte ha de tjugo kronorna. men eftersom jag bad honom snällt tog han dom ändå. medans jag stod och fyllde över bensinen bilen stod han kvar och pratade med mig och väntade medans jag startade bilen så han va säker på att jag fick igång den igen. som tur va startade bilen snällt,för han erbjöd sig igen att försöka putta igång bilen, MEN DEN ÄR FÖR TUNG. efter all denna hjälp glömde jag faktiskt att fråga vad han heter!
ett ENORMT TACK i alla fall du är min hjälte