• Anonym (Piller)

"Medicin" som gör en någorlunda lycklig?

Vet någon om det finns någon medicin jag kan få utskrivet för att bli lycklig, inte överdrivet lycklig, och som inte gör mig direkt hög?

Jag vill inte ha något anti-depressivt, för jag har inget problem med oförklarlig depression, utan det är väldigt lätt förstådd depression (tydlig anledning), och något så som tal-terapi osv skulle inte heller fungera.

Är till exempel benzo något som skulle fungera?

• Svar på tråden "Medicin" som gör en någorlunda lycklig?
  • Ramborg

Det är inte normalt att vara lycklig hela tiden. Det är inte så livet funkar och därför ingenting att sträva efter med eller utan medicin.

42.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Antidepressiva är inte enbart till för "oförklarlig depression".

Men nej, det finns inte något sådant läkemedel.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (Piller)
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-11-30 20:03:07 följande:

Antidepressiva är inte enbart till för "oförklarlig depression".

Men nej, det finns inte något sådant läkemedel.

Inte ens MDMA eller låga doser av amfetamin? Om man kan höja dopamin nivåerna så borde man ju också bli generellt lycklig.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (Piller) skrev 2014-11-30 20:07:15 följande:
    Inte ens MDMA eller låga doser av amfetamin? Om man kan höja dopamin nivåerna så borde man ju också bli generellt lycklig.
    Det blir isåfall en tillfällig effekt.

Men det blir nog svårt att få en läkare att skriva ut något amfetamin-liknande läkemedel för, ja vad det nu är du har. Och MDMA är bara att glömma den vägen.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • KaSaM

Ingen är lycklig konstant. Livet är upp ibland och ner ibland, fullt normalt och inget man medicinerar mot.

• Anonym (Piller)
    KaSaM skrev 2014-11-30 20:21:05 följande:

Ingen är lycklig konstant. Livet är upp ibland och ner ibland, fullt normalt och inget man medicinerar mot.

Du tror inte alla vet det? Vad jag letar efter är något som jag kan ta så att jag blir normal, så att jag iaf kan tex träffa min mamma och umgås med familj utan att nästan bryta ihop.
  • Anonym (Choklad)

Är choklad så blir du glad :)

• Lilje
    Anonym (Piller) skrev 2014-11-30 20:57:51 följande:
    Du tror inte alla vet det? Vad jag letar efter är något som jag kan ta så att jag blir normal, så att jag iaf kan tex träffa min mamma och umgås med familj utan att nästan bryta ihop.
    MDMA funkar då på mig. Jag blir inte överdrivet lycklig så jag verkar hög, men jag är nöjd med det mesta i en vecka eller så. Allt känns rätt ok, och jag klarar inte riktigt hämta fram jobbiga tanker, det blir som en vägg mellan. Hasch funkar för mer tillfällig effekt, om jag bara får ångest och inte klarar sova. Då somnar jag rätt snabbt, och sömn är ju den bästa medicinen.
  • Anonym (mm)

Om det fanns en sån medicin skulle väl de flesta vilja ha den. Antidepressiva är inga lyckopiller på nåt sätt, man blir inte lycklig. Bensodiazepiner tar bort udden av ångesten.

• neverpreggo

Har du gett några antidepp eller ångestdämpande en chans?

Svar på tråden "Medicin" som gör en någorlunda lycklig?