• Stones82

Spräckt trumhinna , blod ur örat

Min man fick in en halv tops i örat genom en olyckshändelse . Nu är trumhinna spräckt och mer därtill. Han hör inget och har ett konstant brus. Nån som vart med om detta? Har det läkt? Meen för livet? Operation? Han har vart hos läkare, den första läkaren skicka hem honom den andra läkaren sa att det borde gjorts ett ingrepp direkt och nu ska vi bara vänta o göra hörselprov om treveckor.

• Svar på tråden Spräckt trumhinna , blod ur örat
  • SecretMe

Det läker av sig självt.
    Det som är viktigt är att tänka på att fylla örat med fetvadd när han duschar eller tvättar håret, det gör oerhört ont att få in vatten via en spräckt trumhinna.

Det fanns risk för bestående hörselnedsättning men det läkte bra och hörseln är ua. Min trumhinna var så gott som helt borta.

• Stones82

Hade du brusande ljud? Hade du skador utöver trumhinnan. Det verkar som det innanför trumhinnan fått sig en smäll med.

• Stones82
    SecretMe skrev 2014-11-30 20:24:58 följande:

Det läker av sig självt.

Det som är viktigt är att tänka på att fylla örat med fetvadd när han duschar eller tvättar håret, det gör oerhört ont att få in vatten via en spräckt trumhinna.

Det fanns risk för bestående hörselnedsättning men det läkte bra och hörseln är ua. Min trumhinna var så gott som helt borta.

• kasovi

När jag var liten hade jag öroninflammation jätteofta. Det gjorde fruktansvärt ont fram tills att trumhinnorna sprack, och då blev jag istället döv. Fick nån medicin av husläkaren och det läkte ihop på ca två veckor. Nu har jag ärrvävnad på vänster trumhinna som gör att min hörsel är nedsatt på det örat.

Svar på tråden Spräckt trumhinna , blod ur örat