• Pyssilullan

Vad köper jag i Julklapp åt döttrarna på 7 och 10 år? Tips?

Hej!
    Spruta ut tips på julklappar som passar tjejer 7 + 10 år..
    10 åringen "vet inte" vad hon önskar sig och leker inte med ngt speciellt, har nyss fyllt år och fått en del pyssel, samt kläder och lite sånt..

7 åringen kryssar i ALLT som går att kryssa i dessa leksakstidingarna utan någon tanke bakom. Frpgar man henne sen så har hon ångrat sig och tycker saken är töntig osv.

Vill ha vettiga tips! Vad ska ni ge era flickor?
    Behöver tips på både stora och små presenter!

• Svar på tråden Vad köper jag i Julklapp åt döttrarna på 7 och 10 år? Tips?
  • Pyssilullan
    puss02 skrev 2014-12-01 09:31:10 följande:

Kondomer

jävligt oseriöst svar. lämna min tråd tack
  • Kina79

Loom band älskar min 10åring. Hon gillar även Monster High, hon leker inte med dem, men pysslar lite, ställer dom snyggt mm.
    Hon vill gärna ha en sparkcykel också, en större. Det används mer än cykel här där vi bor. Hårband, örhängen, andra smycken.

• Kina79

Lillasyster som är 8 1/2 är däremot mycket svårare. Hon gullar allt lite lagom, men älskar liksom inget. Blir glad för allt men det är svårt att hitta nåt som hon verkligen kommer att bli superglad över.
    Säger själv att hon inte önskar sig nåt. Har allt hon vill ha . Underbar unge!

• Ann Cistrus

Loom Bands (eller vad det heter. Sambons 9,5-åring håller på att fylla huset med armband och dyl...)
    Littlest Pet Shop-grejer
    Broderi-kit
    Fina papper och pennor
    Böcker
    kläder
    iPod eller liknande att spela på

If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • puss02
    Pyssilullan skrev 2014-12-01 11:53:50 följande:
    jävligt oseriöst svar. lämna min tråd tack
    Oj fel tråd!! Det finns loom band. Monster high

Smink böcker
  • Ann Cistrus
    puss02 skrev 2014-12-01 13:17:55 följande:
    Oj fel tråd!! Det finns loom band. Monster high

Smink böcker
    Personligen tycker jag att det är en bra idé att hålla allt vad smink (oavsett om det är på dockor/böcker eller på riktigt) borta från tjejerna i några år till!
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • puss02
    Ann Cistrus skrev 2014-12-01 13:22:46 följande:
    Personligen tycker jag att det är en bra idé att hålla allt vad smink (oavsett om det är på dockor/böcker eller på riktigt) borta från tjejerna i några år till!
    Ok då finns det en docka som man kan fixa håret på. Med klämmor pärlor hårspännen med flätor mm.
  • Ann Cistrus
    puss02 skrev 2014-12-01 13:29:44 följande:
    Ok då finns det en docka som man kan fixa håret på. Med klämmor pärlor hårspännen med flätor mm.
    Ja just det, det är bättre tycker jag
  • enannanmaria
    Pyssilullan skrev 2014-12-01 08:46:36 följande:

Hej!
    Spruta ut tips på julklappar som passar tjejer 7 + 10 år..
    10 åringen "vet inte" vad hon önskar sig och leker inte med ngt speciellt, har nyss fyllt år och fått en del pyssel, samt kläder och lite sånt..

7 åringen kryssar i ALLT som går att kryssa i dessa leksakstidingarna utan någon tanke bakom. Frpgar man henne sen så har hon ångrat sig och tycker saken är töntig osv.

Vill ha vettiga tips! Vad ska ni ge era flickor?
    Behöver tips på både stora och små presenter!

Vad sysslar de med på fritiden?

Jag kan säga vad vi ger våra grabbar så kanske du får inspiration. Vi ger våra grabbar i samma ålder en hel del sportprylar och sportkläder. De gillar även bakning så receptböcker för barn är uppskattat och de gillar även pyssel typ olika DYI-kit från Panduro. Annars gillar de även slalom så ibland får de utrustning. Andra vinteråkdon såsom längdskidor kanske kan vara ett tips. Eller en ny cykel kanske? Samt olika sällskapsspel. Stora sonen gillar Minecraft och har fått sådana böcker, men han gillar även kortspel och har fått en sådan bok också. De gillar även utomhuslek/spel typ kub, brännboll, tennistränare, frisbee, speedball-badminton, fotboll osv. Ofta gillar tjejer liknande spel/lekar. Våra killar är med i Friluftsfrämjandet och vi har gett en del sådant också, typ vandringsryggsäck, termos, fiskeutrustning, flytväst osv. De gillar även böcker, typ Harry Potter, Lasse-Maja, Kusinerna Karlsson. Presentkort på bio brukar också vara väldigt uppskattat.
  • Duckan

Vår tjej blir 8 år och för första gången står inte enda leksak på önskelistan. I år är det krustång (våffla-håret-apparat), Singstar (Playstation),´symaskin, skateboard och presentkort bl a som hon skrivit ner.

• Annica71

Jag har två döttrar som är 7 och 9,5 år

7-åringen får My friend Cayla (interaktiv docka), Hunden Lucy och Walkie Talkie
    10-åringen får Schleich stall och hunden Lucy.

Brukar också köpa lite nyttoprylar såsom trosor, strumpor, duschgele, hårsnoddar/hårspännen osv för att det ska blir lite fler paket.

Annica med Tiffany 2005-07-10 och Melanie 2007-04-10
  • Pyssilullan
    Annica71 skrev 2014-12-02 10:15:37 följande:

Jag har två döttrar som är 7 och 9,5 år

7-åringen får My friend Cayla (interaktiv docka), Hunden Lucy och Walkie Talkie
    10-åringen får Schleich stall och hunden Lucy.

Brukar också köpa lite nyttoprylar såsom trosor, strumpor, duschgele, hårsnoddar/hårspännen osv för att det ska blir lite fler paket.

Nyttopaket tänkte jag också ge mig på, örhängen o reflexer o sv..

Schleich stall fick 10 åringen nu när hon fyllde :)
    7 åringen hos oss vill ha en keybord, men den kostar 699 kr så dåvet jag inte va storasyster ska få istället.

• mammalovis

Jag har en bonusdotter på 10 år som vi ska fira i helgen. Hon önskar sig pengar till diverse saker bl a sparkcykel med stora hjul. Förra året använde hon pengarna till en mobil.

Jag köper lite mindre grejer som pussel, Friendslego, Lasse-Majaböcker, kokbok, trosor. Hon får också pärlor och pärlplattor av min mamma som både hon och 4-åringen gillar.

• mammalovis
    Pyssilullan skrev 2014-12-03 11:51:59 följande:

Nyttopaket tänkte jag också ge mig på, örhängen o reflexer o sv..

Schleich stall fick 10 åringen nu när hon fyllde :)
    7 åringen hos oss vill ha en keybord, men den kostar 699 kr så dåvet jag inte va storasyster ska få istället.

Lite komiskt att örhängen skulle höra till nyttopaket?
  • puss02
    mammalovis skrev 2014-12-04 17:04:01 följande:
    Lite komiskt att örhängen skulle höra till nyttopaket?
    Vrf skulle det?
Svar på tråden Vad köper jag i Julklapp åt döttrarna på 7 och 10 år? Tips?