• SupersurasunkSara

Tipsa mig om snygga konst/plastgranar?

Är sent ute av ren glömska.

Ville ha en Macallan eller en Kensington från konstgjordaväxter.se men de är slut i rätt stl. Den får vara max 180 cm hög pga där vi har granen står är det försänkt tak.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-01 09:00
    Råkade klicka iväg för tidigt. Bilden föreställer granen Kensington, så vet ni vilken typ av gran jag är ute efter.

• Svar på tråden Tipsa mig om snygga konst/plastgranar?
  • Mymla

Helgbutiken har fina granar, speciellt de som är gjorda i 100% PE

• SupersurasunkSara
    Mymla skrev 2014-12-01 14:09:51 följande:

Helgbutiken har fina granar, speciellt de som är gjorda i 100% PE

Tack! Ska kolla där Ja, det är en gran i PE jag vill ha :) Hittade en på Plantagen, men bara 150 cm hög.
  • SupersurasunkSara

Kollade tester på konstgranar och såg att Biltemas (av alla ställen) kommit tvåa. Men tveksamt om barren är i PE, får kolla när jag åker förbi.

• SupersurasunkSara

Biltemas barr är i PE såg jag när jag var förbi där idag så jag köpte en. Såg dock när jag kom hem att det även var vissa i PVC, ska kolla om jag fått ett felaktigt ex eller om det ska vara så som utfyllnad underifrån, för jag såg inga såna på den gran som var uppställd i butiken.

• HejPippi
    SupersurasunkSara skrev 2014-12-02 20:24:56 följande:

Biltemas barr är i PE såg jag när jag var förbi där idag så jag köpte en. Såg dock när jag kom hem att det även var vissa i PVC, ska kolla om jag fått ett felaktigt ex eller om det ska vara så som utfyllnad underifrån, för jag såg inga såna på den gran som var uppställd i butiken.

Vad är skillnaden? Eller alltså varför ska det vara i PE? :) superfin gran förresten, funderar också på att köpa. Hur mkt kostar en fin plastgran?
  • SupersurasunkSara
    HejPippi skrev 2014-12-03 19:48:34 följande:
    Vad är skillnaden? Eller alltså varför ska det vara i PE? :) superfin gran förresten, funderar också på att köpa. Hur mkt kostar en fin plastgran?
    Ska och ska Men de finare är i PE. Biltemas kostade 669 kr och är 210 cm hög = lite för hög eg men vi får väl korta av den nerifrån eller så får jag ha vanlig granfot till den

Granen på bilden kostar omkring 2200 kr tror jag och den andra jag ville ha kostade runt 1700, slut dock som sagt.
  • HejPippi
    SupersurasunkSara skrev 2014-12-03 21:16:39 följande:

Ska och ska Men de finare är i PE. Biltemas kostade 669 kr och är 210 cm hög = lite för hög eg men vi får väl korta av den nerifrån eller så får jag ha vanlig granfot till den

Granen på bilden kostar omkring 2200 kr tror jag och den andra jag ville ha kostade runt 1700, slut dock som sagt.

Oj vad dyrt! Men det är ju förståeligt när de är så fina och håller sig år efter år... Egentligen tjänar man ju in de pengarna på typ två år då man slipper köpa en äkta gran för hiskeliga överpriser. Men det tar ändå emot att lägga ut de pengarna för en gran :D även fast jag vet att det lönar sig i längden haha!
  • HejPippi

eller ja, Biltemas var ju inte dyr iofs :) ska kolla in den.

• SupersurasunkSara

PVC:

PE:

Och nu, bara för att jag köpt en så fanns en Macallangan på 185 cm höjd!
    2095 kr men vad fasen, ska ju ha den i många många år. Med tanke på att en relativt fin äkta kostar 299 kr så...

Svar på tråden Tipsa mig om snygga konst/plastgranar?