• gossensmamma

    bra ekologisk hudkräm

    Har nån tips på nån riktigt bra ekologisk hudkräm, för barn? Sonens händer blir jättetorra nu när det är kallt ute. Vill därför gärna hitta någon bra kräm så han inte får i sig en massa "konstiga" ämnen när han äter till exempel.

  • Svar på tråden bra ekologisk hudkräm
  • Ann Cistrus

    Jag smörjer dottern med kokosolja från Kung Markatta (köpt på ICA Kvantum), den funkar på hela kroppen och så luktar hon som en liten kokosnöt dessutom


    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Annelie 76

    Både Urtekram och Weleda har lotions och salvor på barnavdelningen på Ica maxi och på hälsokostaffärer. De innehåller bara bra ämnen. Kan inte svära på att de är jättebra för torra händer då jag inte testat dem men de brukar göra bra grejer.

  • Giovanna

    Weledas Wind and weather cream! BDIH-märkt (en av de strängaste eko-märkningarna). Ganska oljig men mycket dryg (väl värd priset). Innehåller bl.a. ringblomma och ullfett som funkar som plastic padding på nariga händer. Mycket bra även till att skydda ansiktet i hård väderlek. Pass på bara, alla tål inte ullfett. Finns tex. på ICA Maxi och hälskostbutiker.

  • gossensmamma

    Tack för tipsen om Weleda Wind and Weather Cream! Har använt den två gånger och sonens händer ser redan mycket bättre ut. Och priset var hyfsat också tycker jag.

Svar på tråden bra ekologisk hudkräm