• hultgren

Mot barn nr 4?

Hej

Vi går mot av tankar barn nr 4.

Jag vill nog mer än gärnaoch kommer ångra mig om vi inte gör detta.

Någon mer?

Någon som försöker ?

Hur gamala är era andra barn?

Hur ställer ni er till tid, boende, pengar, andras tankar??

• Svar på tråden Mot barn nr 4?
  • tjoppan

Hej!

Här är en till som planerar nr 4!

Sätter nog igång efter denna mensen, eller i januari.

Börjar faktiskt bli lite nervös nu när de närmar sig. Har längtat efter de så länge!

Kan tänka mig att vår omgivning kommer dumförklara oss. För de måste ju va nog jobbigt med 3 barn å bla bla bla.

Sen kommer ja bli arbetslös i juli. Men ja tänker som så... De kommer ordna sig.. Å ja kommer ångra mig resten av livet om vi inte försöker oss på en liten till.

• hultgren

Ja det är faktiskt så att önskar man sig en till kommer man ångra sig om man inte gör d.

Ja e sjukskriven från jobbet just nu men ser inte det som ett problem heller för allt löser sig.

Tyvärr har alldeles för många åsikter om vad alla andra gör men försöker se det som om dom säger det rakt till mig är det bättre än snacka bakom ryggen på mig.

Hoppas bara innerligt att familjen accepterar och uppskattar vårt val.

Ja kan ej få mer än 4 och ja vill så gärna ha en sista.

Har ni bestämt er när ni ska börja?

Hur gamla är era barn?

• tjoppan
    hultgren skrev 2014-12-09 15:19:34 följande:

Ja det är faktiskt så att önskar man sig en till kommer man ångra sig om man inte gör d.

Ja e sjukskriven från jobbet just nu men ser inte det som ett problem heller för allt löser sig.

Tyvärr har alldeles för många åsikter om vad alla andra gör men försöker se det som om dom säger det rakt till mig är det bättre än snacka bakom ryggen på mig.

Hoppas bara innerligt att familjen accepterar och uppskattar vårt val.

Ja kan ej få mer än 4 och ja vill så gärna ha en sista.

Har ni bestämt er när ni ska börja?

Hur gamla är era barn?

Ja, man är ju lite less på folk som ska tycka å tänka om allt de inte har med att göra.

Håller tummarna för att ni får er efterlängtade 4a.

När ska ni sätta igång? Här har vi typ bestämt för att sätta igång i januari.

Då hinner vi avsluta lite projekt hemma först :)

Våra barn är 6 år, 4 1/2 år och 2 1/2 år. Hur gamla är era? :)
  • Lejonhjärta

Vi ska har precis kört första försöket till en fyra! :) vi vill ha en stor familj och känner oss pirriga! Har en på 6,5 år, 4 år, och 17 månader! Jag är mest nojig att det ska ta lång tid till det tar sig... har varierat med de tre första från 1:a försöket till 13!

~Nora maj -08 Frank sep-10 Freja aug -13~
  • Lejonhjärta

Vi ska har precis kört första försöket till en fyra! :) vi vill ha en stor familj och känner oss pirriga! Har en på 6,5 år, 4 år, och 17 månader! Jag är mest nojig att det ska ta lång tid till det tar sig... har varierat med de tre första från 1:a försöket till 13!

• hultgren

Tjoopan:

Våra barn e 6,5 och 5 och 3,5

Vi tar det lite som det kommer.

Men hoppas det tar sig inom kort alla andra har ju gått fort.

Renovering som pågår??:)

Hej Lejonhjärta:

Kul hoppas faktiskt vi alla får snabb tur med oss :)

Spännande att vi alla nästan har våra barn i samma ålder :)!

• simpa

Hej!

Vi har inga gemensamma barn men här bor 3 barn som vi har sedan innan. De är 13, 9 och 6.5. Vi har precis plockat bort spiralen. Känns jättenervöst och lite ångest har jag men jag kan.inte föreställa mig ett liv där vi inte har någon gemensam bebis. Jag tror att jag hade ångrat mig.

Vi får se hur lång tid det tar, jag har ju haft lätt att bli gravid förut, men det säger väl ingenting. Nu är det ju inte samma pappa heller.

• Lejonhjärta

Jag hoppas hoppas innerligt att alla snart får ett fjärde litet frö som gror i bebismagen.. Här vågar man knappt hoppas men gör ju det ändå och lyssnar på min kropp om jag fått den där känslan som när man är alldeles nygravid. Samtidigt som jag går loss på e bay och planerar köpa digitala äl test om det inte blivit något nästa månad... tankarna går runt runt och längtar som en galning efter hela vill-bli-gravid-ha-massa-sex-och-hoppas-det-tar-sig-snartsnartsnart! ! ????

• hultgren
    simpa skrev 2014-12-13 08:12:01 följande:

Hej!

Vi har inga gemensamma barn men här bor 3 barn som vi har sedan innan. De är 13, 9 och 6.5. Vi har precis plockat bort spiralen. Känns jättenervöst och lite ångest har jag men jag kan.inte föreställa mig ett liv där vi inte har någon gemensam bebis. Jag tror att jag hade ångrat mig.

Vi får se hur lång tid det tar, jag har ju haft lätt att bli gravid förut, men det säger väl ingenting. Nu är det ju inte samma pappa heller.

Hej!

Ja hoppas verkligen ni får en i hop:)!

Och man vet ju aldrig hur d tar sig kan ta tid kan gå fort.

Ja försöker bara njuta av det roliga under tiden :)!
    Lejonhjärta skrev 2014-12-13 11:10:03 följande:

Jag hoppas hoppas innerligt att alla snart får ett fjärde litet frö som gror i bebismagen.. Här vågar man knappt hoppas men gör ju det ändå och lyssnar på min kropp om jag fått den där känslan som när man är alldeles nygravid. Samtidigt som jag går loss på e bay och planerar köpa digitala äl test om det inte blivit något nästa månad... tankarna går runt runt och längtar som en galning efter hela vill-bli-gravid-ha-massa-sex-och-hoppas-det-tar-sig-snartsnartsnart! ! ????

Ja önskar m att d tarvlig snart men ja har inte brottom heller utan njuter av allt runt om så länge.

Ja hade sådan stress efter ja fått missfall och försökte få 2an och det blev bara galet!

Gör jag aldrig om.

Tar sig när d tar sig.

Har heller ingen aning om hur ja ska lyssna på kroppen så länge sedan och har nog aldrig kunnat det där :D

Men ja hoppa alla vi får ett extra lyckorus snart!

Fick världens bästa idag redan av min 5 åriga pojk som sjunger själv på lucia tåget framför kompisar och familjer min favorit jul sång.

Jag grät, nästan alla grät!

Så fint....
  • tjoppan

hultgren: Ja, för ett tag sen rann de vatten rätt genom taket vid oväder. Så vi åkte på att renovera en del av taket, och ett rum. Nu är de i princip klart, och jag har börjat renovera vårt sovrum.
    Ska få en skjutdörrsgarderob av mig själv när ja fyller år, å då blir de ju finast om man gör om hela rummet ;) Haha!! Ska försöka få de färdigt snabbt! ;)
    För de blev inte så att vi väntade till jan med att försöka. Har fuskat med skydd denna månaden ;)

Håller tummarna för att de börjar ramla in en massa plus här i tråden snart :)

• hultgren
    tjoppan skrev 2014-12-13 18:37:02 följande:

hultgren: Ja, för ett tag sen rann de vatten rätt genom taket vid oväder. Så vi åkte på att renovera en del av taket, och ett rum. Nu är de i princip klart, och jag har börjat renovera vårt sovrum.

Ska få en skjutdörrsgarderob av mig själv när ja fyller år, å då blir de ju finast om man gör om hela rummet ;) Haha!! Ska försöka få de färdigt snabbt! ;)

För de blev inte så att vi väntade till jan med att försöka. Har fuskat med skydd denna månaden ;)

Håller tummarna för att de börjar ramla in en massa plus här i tråden snart :)

Men renovering är kul det med:)!

Fast kanske mer när man vill än när man "måste" :)

Läckte igenom vårt tak m för ca 2 år sen och det kostade oss massor då det läckt ner i båda våra badrum :(

Vi håller på hemma med,

Men eftersom ja e sjukskriven orkar ja inte så mycket så det går jätte långsamt men fördelen e att man hinner tänka igenom allt och det blir faktiskt skit bra :)!

Ja ett plus hos de som önskar vore underbart!!
  • Gudinnan

En till som planerar en nr 4 ???? jag och sambon är 30 år och barn födda 2005 2008 och 2010

Dotter på 9 år sonen på 6 år och lille sonen på 4 år

Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
  • hultgren
    Gudinnan skrev 2014-12-15 22:57:09 följande:

En till som planerar en nr 4 ???? jag och sambon är 30 år och barn födda 2005 2008 och 2010

Dotter på 9 år sonen på 6 år och lille sonen på 4 år

Hej

Vad roligt!!

Hoppas ni finner lite extra glädje snart :)!

Själv måste ja vänta någon månad innan ja kan försöka är sjukskriven och får nu gå på starka tabletter vilket inte är bra för ett foster men om någon månad håller vi tummarna att vi kan köra..

Vill höra hur d går för er under tiden!!!
  • Bitten

Hej. Är det ngt liv i denna tråd? Någon som redan är gravid kanske?

Vi har tre och de är födda 10, 12 och 14. Så 16 hade ju passat bra. :)

• tjoppan
    Bitten skrev 2015-04-23 10:23:13 följande:

Hej. Är det ngt liv i denna tråd? Någon som redan är gravid kanske?

Vi har tre och de är födda 10, 12 och 14. Så 16 hade ju passat bra. :)

Va nog ett tag sen nån skrev här :)
    Vi tjuvstartade bebisbakandet, å plussade i slutet på dec, så ja har "bara" halva graviditeten kvar :) 
    Ja, låter ju som att 16 hade varit toppen hos er då ;) 
    Våra är födda 08, 10, 12... så 14 hade ju varit bra här.. men då de tog tid att övertyga maken, så får väl en 15 gå lika bra ;)
  • Av erfarenhet

Något liv här.

Någon spom försöker m en 4?

Vi har 3 st. 08,09,11

Vill ha en till fick utomkvedhavandeskap i februari

Nu redo för att låta kroppen "göra sitt" igen, någon mer som försöker just nu.?

Och grattis till graviditet ni som + at

• Tianlu

Hej

Här är en till som " planerar" barn nummer 4

Är med blandade känslor må jag säga.
    Skulle haft en till i augusti men förlossningen startade i v 20 så blev inget , påsken firades på sjukhuset :(
    Har dessutom varit med om ngt liknande i v 27 men
     då dog barnet i magen och hade varit död i nån vecka innan det upptäcktes.

• LovisaNellie

Här är en till som ska försöka få till en fjärde, efter mycket tjat går min älskade sambo med på ett sista. Vi har tre döttrar födda 09,11 och 13.. Väntar snällt på min äl som är i helgen :) de vore roligt å prata med fler i samma sits!

• Gudinnan

Läskigt oxå för den delen .. Men längtansfull.

Hoppas du snart mår bättre och kan komma igång med din och mannens planering.

hultgren skrev 2014-12-15 23:27:34 följande:

Hej

Vad roligt!!

Hoppas ni finner lite extra glädje snart :)!

Själv måste ja vänta någon månad innan ja kan försöka är sjukskriven och får nu gå på starka tabletter vilket inte är bra för ett foster men om någon månad håller vi tummarna att vi kan köra..

Vill höra hur d går för er under tiden!!!

Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
  • RobzMarley

Kikar in!

Är 30 år. Två pojkar födda -06 och -07, en dotter född -12. Dottern har en annan pappa än killarna, mannen jag lever med nu. Vi har killarna varannan vecka. Så varannan vecka är der bara dottern. Stor skillnad från vecka till vecka med tre barn och ett barn. Sen är killarna ganska stora 9,5 år och 7,5 år. Så det är mitt isåfall fjärde barn och mannens andra. Men han har varit med i bilden sen de var 3 och 1 år.

Rädslan är stor. Jag har tre underbara barn. Den minsta har alltid sovit hela nätter nästan, eller varit så lätt liksom. Killarna var alltid uppe fem när de var små och mellansonen vaknar ofta gärna tidigt men nu reder han sig själv tills vi vaknar. Minsta har slutat med blöjor, nappar och är på slutklämmen med vagn. Vi börjar lämna den tiden.

Jag är så rädd att det skulle vara något fel på nästa. Jag hade aldrig klarat det. Sen synd om de andra... Den rädslan har jag haft med alla. Men den blir större för vart barn.

Angående ekonomi så hade vi klarat en till. Jag tänker mer tiden och sånt som semester. Vi har tänkt köra i augusti.

Svar på tråden Mot barn nr 4?