En gång löngare alltid lögnare?
Jag har problem med min sambo, var har vart tillsammans i ett och ett halvt år nu och har under hela vårt förhållande ljugit och undanhållit information för mig. I början var det att han påstod att han inte ville ha något mer med sitt ex att göra och att han inte ville prata med henne men det visade sig att han startade deras konversationer mer än hälften av gånger, det han sa till mig var att han bara pratade med henne om deras gemensamma intresse som är jakt.
En dag blev jag så less så jag tog han telefon och läste och dom skrev att dom saknade varandra och att dom kanske valde att göra slut lite fort och att dom ångrade det.
Jag kunde inte säga rakt ut att jag läst så undanhöll att jag visste, men dom fortsatte och jag gjorde allt för att få dom att sluta. Inte förän i somras när vi vart tillsammans i ett år slutade dom efter att jag tog kontakt med exet.
Problemen idag är att han söker kontakt med andra tjejer och nu även en 10 år äldre 2 barnsmamma som han bett om bilder på och frågat om dom kan träffas.
Han blå ljuger om det och påstår att det var en kompis till han som skrev till honom vad han skulle skriva till henne men jag vet att dom pratat tidigare och eftersom jag kollade hans mobil så stämmer inte det han säger till mig för kompisen skrev han inte ens med när han började skriva med henne.
Eftersom jag har ett liknande förhållande i bagaget men där killen var öppen med att han pratade med andra och jag vet hur ledsen jag var innan jag gick vidare så är jag så rädd att hamna där igen, tror dock att jag redan är det men inte vågar erkänna det för mig själv.
Vi fick ett missfall i augusti (oplanerad graviditet) och efter den har vi inte haft det speciellt bra utan mest bråkat och tjafsat.
Finns det en chans att han slutar ljuga och går vårt förhållande att rädda?