• Äldre 2 Dec 14:47
    731 visningar
    3 svar
    3
    731

    Missfall som tagit kroppen 6 månader

    Jag fick missfall i somras, gick med det i flera veckor i tron om att allt var som det skulle. vilket det inte var. fick gå i två månader, en gång i veckan och lämna blodprover, vänta vänta denna eviga väntan. till slut när jag gått i 4 (!!) månader utan med blodprov och undersökningar och ultraljud, beviljades jag att skrapas. 


     


    Har gjort en skrapning en gång när jag var ung då jag blev gravid, och gjorde en abort. det gick smärtfritt, blödde några dagar, sen mådde jag hur bra som helst. 


     


    Nu är det 3 veckor sedan jag fick göra min skrapning, och jag har småblödigt, inte mycket, men ändå så att man måste ha binda/trosskydd jämt. Nu har jag iallafall slutat ha ont efter det. 


    Idag började jag blöda igen, mer än vad jag gjort de senaste 2 veckorna. 


    Undrar om det kan vara mens ? eller bara grejer som inte kommit ut  ? Jag är så fruktansvärt trött på att gå med binda i ETT HALVÅR i sträck ! 


     


    men vill ju hoppa upp i sadeln igen och bli gravid. men samtidigt känner jag en viss oro för att bli gravid igen, för ett långdraget missfall på 6 månader, är helst inget jag vill gå igenom igen. 


     


    Har någon annan haft ett så långdraget missfall ? när fick ni mens igen ? När mådde ni som vanligt igen  ? 

  • Svar på tråden Missfall som tagit kroppen 6 månader
  • Äldre 2 Dec 15:21
    #1

    Usch vilken mardröm att gå så länge. För min del gick jag ca 2 mån efter en missed abortion innan jag äntligen fick skrapas och efter det återhämtade sig kroppen rätt snabbt, tog väl "bara" 3 veckor tills hormonerna var ute och det slutade blöda. Blev gravid direkt igen men det slutade i tidigt missfall så det var väl min "mens". Nu väntar jag på nästa mens (eller förhoppningsvis ny graviditet, vi kör på)

    En grej jag lärt mig är att man måste stå på sig, tjata tjata tjata tills man får komma på undersökning o kontroller. Man ska inte behöva gå så länge som du och bara så svaret "det kan ta så lång tid" "allt är normalt, bara att vänta". Till slut ringde min man istället och då gick det minsann snabbt att få återbesökstid. :(

    Hoppas verkligen du kan få hjälp!

  • Äldre 5 Dec 12:28
    #2
    Sommar15 skrev 2014-12-02 15:21:23 följande:

    Usch vilken mardröm att gå så länge. För min del gick jag ca 2 mån efter en missed abortion innan jag äntligen fick skrapas och efter det återhämtade sig kroppen rätt snabbt, tog väl "bara" 3 veckor tills hormonerna var ute och det slutade blöda. Blev gravid direkt igen men det slutade i tidigt missfall så det var väl min "mens". Nu väntar jag på nästa mens (eller förhoppningsvis ny graviditet, vi kör på)

    En grej jag lärt mig är att man måste stå på sig, tjata tjata tjata tills man får komma på undersökning o kontroller. Man ska inte behöva gå så länge som du och bara så svaret "det kan ta så lång tid" "allt är normalt, bara att vänta". Till slut ringde min man istället och då gick det minsann snabbt att få återbesökstid. :(

    Hoppas verkligen du kan få hjälp!


    tack för ditt svar och medkänsla. Jag tror att jag fått min mens nu. Har tokblödit i 3 dagar, alltså en väääädligt riklig mens. Dock mycket klumpar också, och jag funderar om det kan ha varit blodcystorna ? Undrar just om dessa bara kan komma ut så. 


    jag hoppas då det är min mens, så att man vet att kroppen är tillbaka ! 


     


     

  • Äldre 5 Dec 13:07
    #3
    annasofiiia skrev 2014-12-05 12:28:46 följande:

    tack för ditt svar och medkänsla. Jag tror att jag fått min mens nu. Har tokblödit i 3 dagar, alltså en väääädligt riklig mens. Dock mycket klumpar också, och jag funderar om det kan ha varit blodcystorna ? Undrar just om dessa bara kan komma ut så. 

    jag hoppas då det är min mens, så att man vet att kroppen är tillbaka ! 

     

     


    Hoppas det var sista omgången för dig! Jag tycker du ska boka in en gynkoll med ultraljud sen när du slutat blöda för att verkligen kolla att allt från missfallet är ute. Kan ju bli infektion o annat om det ligger kvar rester länge. Hoppas det snart ordnar upp sig!
Svar på tråden Missfall som tagit kroppen 6 månader