Vad ger ni er pojkvän/man i julklapp?
Så, vad ger ni tjejer era killar i julklapp i år om ni kommit på det än?
Har ni något bra tips?
Så, vad ger ni tjejer era killar i julklapp i år om ni kommit på det än?
Har ni något bra tips?
Vi köper inget så, kanske nåt gemensamt som vi behöver, lägger hellre de pengarna på barnen
Köper en "familjeklapp" istället. En appletv blev det tex förra året.
Vi köper vad vi vill ha när vi behöver det..
Vi drar istället utomlands och struntar i att köpa julklappar till varandra och lägger pengar på resa istället...
I år köper jag ingen stor julklapp till pojkvännen eftersom jag inte har så stort utrymme i ekonomin. Har köpt skäggolja med min favoritdoft, och ett personligt kort till som han antagligen kommer skratta åt (inget sådant där vanligt julkort). Utöver det så bjuder jag honom på middag på vårt favoritställe efter jul, vilket jag skriver i kortet. De stora gåvorna och alla bra idéer sparar jag till hans födelsedag
När jag köper julklappar så brukar jag oftast tänka på vad som utmärker personen, tex. ett personlighetsdrag, en hobby, ett intresse eller något utstickande utseendemässigt, och så köper jag därefter. Så i år blev det att pojkvännens skägg stod i centrum, förra året var det hans samlar-intresse. Om man har som avsikt att gå efter vad som är dyrt så tycker jag det nästan alltid blir magplask.
Jag funderar på en prenumeration på Illustrerad Vetenskap..
Ugnsformar, retrogodis, en bok.
I år köper jag ingen stor julklapp till pojkvännen eftersom jag inte har så stort utrymme i ekonomin. Har köpt skäggolja med min favoritdoft, och ett personligt kort till som han antagligen kommer skratta åt (inget sådant där vanligt julkort). Utöver det så bjuder jag honom på middag på vårt favoritställe efter jul, vilket jag skriver i kortet. De stora gåvorna och alla bra idéer sparar jag till hans födelsedag
När jag köper julklappar så brukar jag oftast tänka på vad som utmärker personen, tex. ett personlighetsdrag, en hobby, ett intresse eller något utstickande utseendemässigt, och så köper jag därefter. Så i år blev det att pojkvännens skägg stod i centrum, förra året var det hans samlar-intresse. Om man har som avsikt att gå efter vad som är dyrt så tycker jag det nästan alltid blir magplask.
Mobiltelefon
En klädhängare till bilen och duschgel + deodorant.
Konsertbiljetter och en juicepress.
Sen blir det en gemensam present då vi ska åka till Tyskland i vår.
Ingenting. Vi lägger pengar på festivalen i juni nästa år istället.
www.adlibris.com/se/bok/boken-om-okej-80-talets-storsta-poptidning-9789189136557
Eftersom både min man och jag var unga på 80-talet och läste tidningen Okej så tror jag min man kommer älska sin julklapp!
Och jag är också supernyfiken att få bläddra i den när han är klar (den är inplastad så jag kunde inte tjuvkika)
Vi ger egentligen inte varandra julklappar i den bemärkelsen men de senaste åren har små lite enklare paket hittats under granen iallafall.
Min kille fyller också dagen innan julafton - dessutom jämnt! Och vi har inte mycket pengar att röra oss med, det blir ju lite som att han får lida för att jag spenderar på en present han kanske inte ens vill ha om jag köper nåt dyrt.....skitsvårt!
Funderar just nu på att själv göra något....typ ett "klippkort" på helkroppsmassage, fotvård, ansiktsbehandling (hemma då alltså) eller liknande. Hoppas fler fyller på listan för det närmar sig med stormsteg.... ;)
http://www.heart2heart.n.nu/
Accessoarer! Typ armband, klocka, bälte.. Sånt som livar upp alla hans outfits.
www.sirjames.se tror jag är störst på accessoarer för killar i sverige.
Typ den här!