• Anonym (Ava)

Liva upp förhållandet?

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i lite över två år.
    Jag har otroliga humörsvängningar och har väldigt svårt med känslor.
    Har jobbat otroligt mycket med mig själv.
    Jag och min pojkvän är ganska olika personer.
    Det jag gillar det gillar inte han, i början följde han med mig på det jag tyckte var kul för min skull..Men nu brukar jag säga att han inte behöver följa med, för..han tycker ju iaf inte att det är roligt...Och det är roligare när han inte är med, för när han är med så blir det att jag tänker på att han ska ha kul

Vilket bidrar till att vi sällan gör roliga saker ihop, vi kommer inte direkt på något.
    Blir mest att vi äter middag ihop och ser på film.

Jag har ett väldigt socialt jobb medans han är arbetslös vilket gör att vi där befinner oss i väldigt olika lägen när vi kommer hem
    Han vill vara super social medans jag vill vara ensam.

Nu är det i ett tuff period på jobbet och mitt humör är hysteriskt och det känns som vi under de senaste två veckorna glider ifrån varandra.
    Jag känner mig inte sugen på sex eller kramar, vi pratar om att vi behöver göra saker ihop men ingen vet vad eller kommer till skott.
    Känner många gånger att det är jobbigt när jag ser hans skor i hallen och jag ser att han är hemma, kan kännas befriande och skönt om han säger att han ska sova hos en vän.

Börjar vi glida ifrån varandra?

Är vi inte kära längre?

Vad gör vi?!

• Svar på tråden Liva upp förhållandet?
  • Anonym (Ava)

Ingen???

• Anonym (Öppen relation)

Mitt bästa tips: gå ut tillsammans och flörta med andra, ha sex med andra. Tillsammans eller var på sitt håll. Sedan prata om det i sängen! Jag lovar det funkar! :)

• Anonym (Samma)

Tycker inte att ovanstående kommer med särskilt bra råd. Har varit tillsammans med min sambo lika länge. Ibland är det oerhört dystert, och det gör att jag tänker i negativa banor. Vi har också väldigt olika intressen osv, men försöker att hitta något som i alla fall är en gnutta roligt för båda två när vi väl gör någonting. Det händer väldigt sällan. 

När jag känner att vi glider ifrån varandra så brukar jag träna på den känslomässiga närheten. Det gör att vi kommer tillbaka på något sätt. Dela tankar med varandra, ge varandra bekräftelse och ge utrymme att uttrycka framtidsmål och önskningar. Det går inte att tvinga ihop en aktivitet tillsammans "bara för att". Om ni gör det ni tycker är givande på skilda håll, så tar ni liksom med den energin till ert förhållande.

• Anonym (Ava)
    Anonym (Öppen relation) skrev 2014-12-06 00:22:55 följande:

Mitt bästa tips: gå ut tillsammans och flörta med andra, ha sex med andra. Tillsammans eller var på sitt håll. Sedan prata om det i sängen! Jag lovar det funkar! :)

nä knappast...att ha sex med andra är inget alternativ..att ha sex med andra är det ju A och O att man själv är trygg i sin egen relation
  • Anonym (Ava)
    Anonym (Samma) skrev 2014-12-06 01:27:08 följande:

Tycker inte att ovanstående kommer med särskilt bra råd. Har varit tillsammans med min sambo lika länge. Ibland är det oerhört dystert, och det gör att jag tänker i negativa banor. Vi har också väldigt olika intressen osv, men försöker att hitta något som i alla fall är en gnutta roligt för båda två när vi väl gör någonting. Det händer väldigt sällan. 

När jag känner att vi glider ifrån varandra så brukar jag träna på den känslomässiga närheten. Det gör att vi kommer tillbaka på något sätt. Dela tankar med varandra, ge varandra bekräftelse och ge utrymme att uttrycka framtidsmål och önskningar. Det går inte att tvinga ihop en aktivitet tillsammans "bara för att". Om ni gör det ni tycker är givande på skilda håll, så tar ni liksom med den energin till ert förhållande.

jätte bra råd
    tycker bara det är så himla svårt..när vi pratar så pratar vi bara om att han MÅSTE ha ett jobb...för mig är det svårt att drömma mig iväg när han inte har en inkomst.
    jag har inte heller varit en drömmare i mitt liv, utan mest levt för kanske en månad framåt i taget.

vi gör grejer på varsitt håll men det är ju himla tragiskt att han aldrig är där när jag skrattar , sjunger, skålar med mina vänner och är med om roliga saker
  • Ellie89

Hmm jag kan tycka att även små saker kan liva upp ett förhållande behöver inte va nåt stort och dyrt liksom. Bara man får komma ut ibland och göra saker, tillsammans, räcker långt!

Jag och min sambo har vart ihop i lite mer än 5 år nu och vi är otroligt tighta fortfarande, visst sitter vi hemma en del nu när vi fått barn nyligen. Innan kunde vi bara gå spontant på bio och liknande men nu måste vi verkligen planera såna aktiviteter.. Hur som så kan man ändå göra små saker också. Idag t.ex tog vi bilen och åkte till bilhandlaren för att testa våran framtida bil, hur kul som helst ju att provköra bilar haha.. Efteråt tog vi våran bil och körde utanför Göteborg, hade med oss julmust och bullar som vi åt och åkte på en mini roadtrip. Vi brukar åka till ställen vi inte vart på och se vart vissa vägar leder haha! Såna grejer tycker både sambon och jag är kul.. Och förra månaden åkte vi in till stan, strosade runt lite.. Sen satte vi oss ner och fikade drack kaffe och bara pratade.. Satt där lite över en timme och tjöta om allt mellan himmel och jord. Och ibland blir det Ikea, men inte för att shoppa.. Utan äta haha, fast det har vi inte gjort efter vi fick barn för 4 månader sen hehe.. Men det var några exempel på vad vi hittar på ibland. Behöver inte alltid vara superfint och det typiska romantiska, som att gå ut å äta middag på fin restaurang(å bio) men visst är det också mysigt.. Men ibland får man variera sig, think outside the box :D

Vet väl inte om detta var så hjälpsamt men ni får hitta något som ni båda gillar att göra, hitta era egna lilla äventyr :)

• Anonym (Ava)
    Ellie89 skrev 2014-12-06 23:12:15 följande:

Hmm jag kan tycka att även små saker kan liva upp ett förhållande behöver inte va nåt stort och dyrt liksom. Bara man får komma ut ibland och göra saker, tillsammans, räcker långt!

Jag och min sambo har vart ihop i lite mer än 5 år nu och vi är otroligt tighta fortfarande, visst sitter vi hemma en del nu när vi fått barn nyligen. Innan kunde vi bara gå spontant på bio och liknande men nu måste vi verkligen planera såna aktiviteter.. Hur som så kan man ändå göra små saker också. Idag t.ex tog vi bilen och åkte till bilhandlaren för att testa våran framtida bil, hur kul som helst ju att provköra bilar haha.. Efteråt tog vi våran bil och körde utanför Göteborg, hade med oss julmust och bullar som vi åt och åkte på en mini roadtrip. Vi brukar åka till ställen vi inte vart på och se vart vissa vägar leder haha! Såna grejer tycker både sambon och jag är kul.. Och förra månaden åkte vi in till stan, strosade runt lite.. Sen satte vi oss ner och fikade drack kaffe och bara pratade.. Satt där lite över en timme och tjöta om allt mellan himmel och jord. Och ibland blir det Ikea, men inte för att shoppa.. Utan äta haha, fast det har vi inte gjort efter vi fick barn för 4 månader sen hehe.. Men det var några exempel på vad vi hittar på ibland. Behöver inte alltid vara superfint och det typiska romantiska, som att gå ut å äta middag på fin restaurang(å bio) men visst är det också mysigt.. Men ibland får man variera sig, think outside the box :D

Vet väl inte om detta var så hjälpsamt men ni får hitta något som ni båda gillar att göra, hitta era egna lilla äventyr :)

Det är ju just det att vi vetinte vad vi gillar...roadtrip låter mysigt, men vi har inget körkort...kanske ska ta en roadtrip med bussen:)
Svar på tråden Liva upp förhållandet?