• MistyMidsommar

Lära katt använda kattbräda på balkong?

Hej alla <3

Jag har köpt en underbar söt katt nu på 1,5 år. Dock va hon ute katt innan och verkar lite deppig och trött på dagarna nu när hon inte kan gå ut. Jag har nu funderat på att bygga en klätterställning från min balkong, ca 2meter från marken. 
    Så min fråga är- Hur lär jag katten att använda den samt komma tillbaka hem till mig ?:) 

Tacksam för svar <3 Kram

• Svar på tråden Lära katt använda kattbräda på balkong?
  • BuoBä

Hade katten varit desperat efter att gå ut hade den varit rastlös, jamat sönder dina öron eller stått vid dörren och krafsar. Sover den mest är den troligen rätt nöjd med livet.

• IceJossan

Bor du i lägenhetsområde i tätbebyggt område är det mest troligt ett väldigt olämpligt område för katt att vistas ute i. Det må vara grönt och fint kanske men inte naturligt bland både trafik och en massa folk som många gånger kan vara elaka mot katter (främst barn och ungdomar).
    Så jag rekommenderar verkligen inte att göra nån bräda ner från balkongen så att katten kan gå ut själv. Bättre att näta in balkongen.

• nemo1

Bor man i lägenhet så ska man inte släppa ut en katt om man är rädd om den. Näta in balkongen och aktivera såklart katten. Är den inte kastrerad så gör det.

Svar på tråden Lära katt använda kattbräda på balkong?