Att förlora sina föräldrar som ung
Hur lång tid tar det att komma över sina föräldrars död? Jag förlorade båda mina föräldrar under loppet av två månader och även fast det har gått över ett år har jag fortfarande inte kommit över det. Vissa dagar mår jag helt okej medan andra dagar orkar jag inte ens gå upp ur sängen, jag ligger bara och gråter och tänker på dem och önskar att de fortfarande var i livet.
Natten då pappa dog (mamma dog innan honom) åkte jag till mitt barndomshem (jag hade flyttat hemifrån, pappa bodde kvar) och la mig i deras säng och grät som ett barn. Jag grät i flera timmar, jag minns att jag inte somnade förrän runt 7-tiden och det var utan tvekan den jobbigaste natten i hela mitt liv.
Även fast jag älskar min pappa är jag även väldigt arg och ledsen för att han valde att lämna mig. Jag vet att han blev helt förstörd när mamma dog (det blev jag också) men jag förstår ändå inte hur han kunde lämna mig här helt ensam. Det känns som han inte älskade mig tillräckligt mycket och det gör väldigt, väldigt ont.
Jag var arton när detta hände och även fast jag inte är särskilt gammal än har jag svårt att tänka mig att jag någonsin kommer bli riktigt lycklig igen. Det har gått över ett år men jag bryter fortfarande ihop när jag tar fram kartongen där jag förvarar deras saker och våra fotoalbum.
Hur gör man ens för att gå vidare?