Vad tycker ni egentligen om ridskolor? Lång
Hej, Vad tycker ni egentligen om att hästar står på ridskolor? Vet inte hur det är på alla andra ridskolor men den vi har här tycker jag bara är hemsk! (var där på ridläger en gång när jag var liten och sen sommarjobbade jag där). Själv har jag bara gått på privat ridskola med egen häst när jag var liten. Och nu rider jag hemma. Men att se hästarna på ridskolan gör ont i hjärtat på mig, dom går alltid i samma hage. En ganska liten hage med sand i , så dom får inget att äta under tiden dom är ute , från ca 8-13. Och sen måste dom gå på lektioner varje dag, och nästan alltid med olika ryttare, vilket oftast är okunniga barn. Tycker det borde vara hemskt för en häst att få olika ryttare så ofta och då dom oftast inte kan rida ett skit. Visst är dom där för att lära sig, men hästarna kommer ju aldrig kunna känna sig trygga och lita på sina ryttare då dom aldrig får samma. Och får utstå mycket drag i munnen å sparkar med skänklarna osv.. Och sen på sommaren blir dom skickade på bete, där dom får äta upp sig under några månader och sen snabbt in i lektionslivet igen. Känns inte bra.