• Alana

Att blockera telefonnummer

Har fått problem med nån typ av telefonförsäljare som inte vill sluta ringa. Har lagt numret på blockeringslista men jag får ändå ett sms varje gång de ringt som nödvändigt måste informera att de har ringt... Vilket är minst en gång om dagen.
    Meningen med att blockera är ju att jag inte ska behöva veta att de ens har ringt tycker jag. Går det få bort det på något sätt? Att jag blir informerad varje gång de ringer menar jag.

• Svar på tråden Att blockera telefonnummer
  • sportpappa

Den enklaste metoden för att få telefonförsäljare att sluta ringa är att svara och säga nej tack. De flesta telefonförsäljare använder automatiska uppringare och så länge du inte blir avbockad genom att du svarar så ringer de upp ditt nummer igen och igen och igen...

Se till att du har nixat ditt mobilnummer så kan du hänvisa till det.

Avisering om missat samtal är en tjänst hos din operatör. Det är alltså dit du ska vända dig för att stänga av det.

• Alana
    sportpappa skrev 2014-12-03 15:28:03 följande:

Den enklaste metoden för att få telefonförsäljare att sluta ringa är att svara och säga nej tack. De flesta telefonförsäljare använder automatiska uppringare och så länge du inte blir avbockad genom att du svarar så ringer de upp ditt nummer igen och igen och igen...

Se till att du har nixat ditt mobilnummer så kan du hänvisa till det.

Avisering om missat samtal är en tjänst hos din operatör. Det är alltså dit du ska vända dig för att stänga av det.

Och hur stänger man av den tjänsten då?
  • sportpappa
    Alana skrev 2014-12-03 15:53:43 följande:
    Och hur stänger man av den tjänsten då?
    Om det är en tjänst från din operatör så är det till din operatör du ska vända dig. I Telias SMS har jag för mig att det står hur du gör.

Jag kan hjälpa dig att Googla fram informationen, men då behöver jag veta vad som står i SMS:et och vilken operatör och abonnemang du har.
  • Alana
    sportpappa skrev 2014-12-03 16:58:07 följande:
    Om det är en tjänst från din operatör så är det till din operatör du ska vända dig. I Telias SMS har jag för mig att det står hur du gör.

Jag kan hjälpa dig att Googla fram informationen, men då behöver jag veta vad som står i SMS:et och vilken operatör och abonnemang du har.

Det som står i smsen är

"+46542410200 har försökt nå dig kl 14:07 den 3 dec."

Det är allt. Ger inte så mycket info.

Har försökt ringa upp numret flera gånger men får bara telefonsvar med dålig kvalité som säger nåt om att de ringer för nåt annat företag typ. Jag hör inte var hon säger att hon ringer ifrån eller för vem hon ringer. Kvalitén är något dålig som sagt... Sökningar på nätet säger att det är teleförsäljare iaf.

Det är kontantkort från Comviq så vet du hur jag slipper meddelandena så är det välkommet. Har långa föreläsningar på universitetet på dagarna och brukar därför ha telefonen på ljudlöst så brukar inte bli att jag svarar.
Svar på tråden Att blockera telefonnummer