• Justus

Mår dåligt.

Hej! Någon som har vart med om att man känner sig instängd i sig själv. kollar ut och allt bara känns som en konstig bild. En 3d bild liksom. Kollar på en annan människa och allt känns så konstigt på något sett. sånn sjuk ångest.

Allt börja med en panickattack som sedan har gett uphov till massa konstiga symtom som jag aldrig upplevt förut.

Tiden har gått och jag har bara ignorerat saken för jag har trott att den försvinner av sig självt. Det var alltså för 2 år sedan ungefär.

Grovt tunnelseende och allt känns bara konstigt. allt blir så tråkigt på något sätt för allt är bara en bild man ser.

Extrem trötthet
    Deprimerande stunder som sedan går över .så blir det om och om igen.
    Ständig oro att man ska bli så deprimerad att man gör någon illa. T.ex dödar någon som jag ALDRIG skulle göra. tankarna känns så verkliga på något sett när man tänker så hela tiden. Kämpar i mot dem hela tiden fy fan va jobbigt.

Är med kompisar och har kul men tänkter hela tiden att dem måste ju ha mycket roligare för dem tänker ju inte som jag. Ständig oro och att allt är på bild. Tänker att dem är ju precis som jag. svårt att förklara.

Är idag 21 år och det är ju då man ska vara som piggast och tycka livet är roligt.

Kan bli deprimerad från och till men jag stannar inte hemma i onödan bara för det. Försöker jobba så mycket ja kan för att kunna leva ett socialt liv. Men ibland blir det bara för mycket och då stannar jag hemma.

Allt som man förr kunde se fram imot är inte längre roligt på samma sätt för jag vet att jag kommer ha Tunnelseende och ångest.

Non med samma erfarenheter!! tack

• Svar på tråden Mår dåligt.
  • Mio

Jag känner igen vissa delar av det från när jag var yngre och jag såg till slut till att få hjälp. Man ska absolut inte behöva må så som du beskriver, vardagen ska inte innebära en ständig, inre kamp. Har du varit i kontakt med en läkare/psykolog angående det? 

Svar på tråden Mår dåligt.