Alexandra1990 skrev 2014-12-04 12:39:59 följande:
Jobbar ni nära varandra eller är det bemanningsföretag eller dyl. så killen är uthyrd?
Vi jobbar inte så nära varandra så har ingen daglig kontakt eller så. Jag är inte hans direkta chef men visst hade det säkert varit möjligt för mig att prata med hon som är det och komma på sätt att ge honom fördelar om jag ville det, men det skulle jag ju aldrig göra förstås och han har inte frågat om det heller. Det var inte jag som anställde honom och jag är inte den som bestämmer om han får sparken eller blir befordrad sådär direkt, även om jag känner de som gör det.
taquine skrev 2014-12-04 12:59:51 följande:
Tycker du uppträder olämplig och oproffsigt på alla sätt , lägg ner är min åsikt .
Och hur kommer detta tas emot av din personal när det kommer fram? Sen tycker han det väl är smäck att knulla chefen om han nu är lat som han säger .. Ja herregud 
Jag vet faktiskt inte vad de skulle tycka... det är lite därför jag tänkte berätta för den andra chefen imorgon och kolla vad hon säger... kolla läget lite liksom. Men grejen är ju den att jag har fått känslor för honom nu och då känner jag ju inte att jag vill fortsätta ligga med honom om han inte känner likadant.
En annan sak som oroar mig är att det är en väldigt kvinnodominerad arbetsplats och i hans arbetslag finns det säkert tio söta tjejer i 25årsåldern. Varför vill han då vara med mig som är 40... är i ganska fin form och ser nog yngre ut men ändå. Så det gör mig lite osäker, vad ser han i mig liksom...
eslah skrev 2014-12-04 13:05:56 följande:
Det är vansinnigt korkat och oproffsigt, sedan vill jag inte skrämma dig. Men hade en chef en gång för några år sedan som blev väldigt betuttad i mig. Var i det fallet inte besvarat, men sparade sms:en han skickade om det hade behövts i utpressningssyfte. Så du får väl passa dig, skit inte där du äter borde bli ditt nya mantra.
Men oj, skulle det inte vara besvarat så skulle jag aldrig hålla på så här. Får jag veta att han inte är intresserad av mig på ett djupare plan nu när jag fått känslor så kommer jag försöka avsluta det. Han har en massa konversationer som vi har skrivit till varandra som är lite flirtiga men inget direkt olämpligt från min sida i alla fall. Men jag kan inte tänka mig att han skulle använda det. Det har ju liksom varit ömsesidigt från början, lite annat än med din chef tänker jag...
LillaSnigel skrev 2014-12-04 15:12:14 följande:
Ser inget problem med detta faktiskt.
Varken olämpligt eller oproffsigt.
Så länge man kan skilja på jobb och privatliv.
Jag blev tillsammans med min avdelningschef (många år sen) funkade jätte bra.
Visserligen gick vi skilda vägar men det är en annan femma.
Om du känner att du kan ta upp detta med den andra chefen och fråga om råd så varför inte.
Sen ang killen vad han känner tycker och tänker är väl det enda rätta att fråga rakt ut.
Jo du har rätt, jag ska fråga honom hur han känner, behöver bara ta lite mod till mig först. Och jag ska prata med den andra chefen imorgon under lite mer avslappnade former på AWn och hoppas på att hon inte tycker att det är hemskt olämpligt. Det är ju både våra positioner på företaget och så att han är så mycket yngre...
Vad fint att höra att det gick bra för er! Vad tyckte de andra på ert jobb som fick reda på det?
Jag skulle aldrig låta det här påverka mitt jobb så jag tycker att jag kan skilja på jobb och privatliv men vissa kanske inte vet det och tycker att det är dåligt därför.
Anonym (Undrande) skrev 2014-12-04 15:28:44 följande:
Vad heter företaget och vilken avdelning jobbar du på?
Det vill jag inte uppge men det är ett företag inom vården kan man väl säga.
Anonym (linda?) skrev 2014-12-04 15:40:12 följande:
Heter du Linda och killen Fredric? ;)
Nej men kul att höra att det finns andra i samma situation