• WhiteRose

Bidrottninggele - hur/med vad har det hjälpt dig?

Inväntar min mens för att kunna börja med bidrottningele (Royal Jelly kapslar). Nu vill jag gärna höra om era erfarenheter med detta preparat - har det hjälpt er och i så fall hur? I samband med ägglossning, mens, eller blev ni kanske rentav gravida av det? Alla historier välkommnas :)

• Svar på tråden Bidrottninggele - hur/med vad har det hjälpt dig?
  • hannap90

Jag har med precis skapat en tråd kring detta :) jag väntar på mina tabletter med posten, men jag ska börja äta apiforce. Håller tummarna för oss :) när har du din beräknade mens?

• WhiteRose
    hannap90 skrev 2014-12-04 15:02:23 följande:

Jag har med precis skapat en tråd kring detta :) jag väntar på mina tabletter med posten, men jag ska börja äta apiforce. Håller tummarna för oss :) när har du din beräknade mens?

Häng du bara på här om du vill :) Mina väntar hemma i badrumsskåpet, beställde dom förra månaden. Har BIM+1 idag, så kommer börja äta dom när (om??) min mens kommer.
  • hannap90

Okej :) spännande! Hur länge har du och din sambo försökt skaffa en liten? :)

• WhiteRose
    hannap90 skrev 2014-12-04 15:14:20 följande:

Okej :) spännande! Hur länge har du och din sambo försökt skaffa en liten? :)

Jag slutade med p-piller i augusti i år efter att ha ätit dom i cirka 4 år. Sedan dess har det ju varit svårt att veta om/när man har ÄL, speciellt då min cykel hittills har varit 40-41 dagar lång. Så det är därför jag vill börja med BDG nu, har läst att det ger mer tydlig äl bl.a.

Ni då? :)
  • hannap90

Faktisk exakt samma :) slutade i augusti, och haft en cykel på 35-37 dagar. Så kände också att det var dags att testa detta! :)

• WhiteRose
    hannap90 skrev 2014-12-04 16:04:54 följande:

Faktisk exakt samma :) slutade i augusti, och haft en cykel på 35-37 dagar. Så kände också att det var dags att testa detta! :)

Kul att följas åt då ju :D När är din BIM?
  • hannap90

Verkligen :D den är den 17:e. Har du några känningar eller så?:)

• WhiteRose
    hannap90 skrev 2014-12-04 18:51:11 följande:

Verkligen :D den är den 17:e. Har du några känningar eller så?:)

Känner INGET! Kände massa konstiga saker i förra veckan, bl.a. hunger/illamående om vartannat, men nu ingenting alls. Har dock fått ökade flytningar, nästan som äl, förstår ej vad som händer just nu haha..
  • hannap90

Va konstigt! Vi får hålla tummarna att det är något där inne:)

• WhiteRose
    hannap90 skrev 2014-12-06 06:20:02 följande:

Va konstigt! Vi får hålla tummarna att det är något där inne:)

Tog ett test igår som var negativt :(
Svar på tråden Bidrottninggele - hur/med vad har det hjälpt dig?