• Anonym (arg)

Åldern är inte bara en siffra...

Vem var det ens som kom på det uttrycket? Urdumt!

Speciellt får man höra det bland unga föräldrar/gravida att åldern har ingen betydelse. Men det har den väl visst? Ingen kan komma och påstå att det inte är skillnad att få barn när man är 16 som när man är 29. Det är en väldigt stor skillnad, du hinner mogna mycket, få livserfarenhet, kunna jobba, fatta klokare beslut, ha mer kunskap om ekonomi etc. Sen finns det alltid undantag som är korkad hela livet.

Så åldern är inte alls bara någon siffra, det har en stor betydelse i mångt och mycket.

• Svar på tråden Åldern är inte bara en siffra...
  • Anonym (??)

Åldern är bara en siffra när det kommer till kärlek, det rätta innebörden av den frasen.

Bilda familj och skaffa barn ingår inte riktigt i den.

• SecretMe

Jag var 18 med min första och 35 med min sista, det har gått bra för min barnaskara och nu är min yngsta 16.
    Vissa saker var lättare som ung, andra som äldre.

Man kan inte döma ut föräldrar efter deras ålder.
    Det kan ha betydelse men det behöver inte ha det.

• Anonym (arg)
    Anonym (??) skrev 2014-12-04 17:14:31 följande:

Åldern är bara en siffra när det kommer till kärlek, det rätta innebörden av den frasen.

Bilda familj och skaffa barn ingår inte riktigt i den.

Det vill jag väl inte heller påstå. Att man som 15 åring blir tillsammans med en kille på över 30 bast anser jag är sjukt.
  • Anonym (arg)
    SecretMe skrev 2014-12-04 17:17:19 följande:

Jag var 18 med min första och 35 med min sista, det har gått bra för min barnaskara och nu är min yngsta 16.
    Vissa saker var lättare som ung, andra som äldre.

Man kan inte döma ut föräldrar efter deras ålder.
    Det kan ha betydelse men det behöver inte ha det.

Unga föräldrar kan säkert vara bra föräldrar men att dom anser att åldern bara är en siffra är fel. Du har en helt annan syn på livet som 25, 30, 35 osv...
  • Anonym (??)
    Anonym (arg) skrev 2014-12-04 17:19:57 följande:
    Det vill jag väl inte heller påstå. Att man som 15 åring blir tillsammans med en kille på över 30 bast anser jag är sjukt.

Det är väl ditt fria val att göra men det är varken du eller nå¨n annan som lever deras liv, du styr inte deras känslor.

Samtidigt som kan få mycket ut sådan ålderskilnad, den äldre får sig en frisk vind i sitt tillvaro den yngre får ta del av en massa erfarenhet och skaffar sig nya erfarenhet.

• taquine
    Anonym (??) skrev 2014-12-04 17:33:28 följande:

Det är väl ditt fria val att göra men det är varken du eller nå¨n annan som lever deras liv, du styr inte deras känslor.

Samtidigt som kan få mycket ut sådan ålderskilnad, den äldre får sig en frisk vind i sitt tillvaro den yngre får ta del av en massa erfarenhet och skaffar sig nya erfarenhet.

Men lägg av sicko 
    Frisk vind ? Jo jag tackar jag .. Hade det varit min 15åring så hade ungen inte haft någon talan och vad jag gjort med 30åringen ska jag nog inte skriva här..
    Tro fan åldern är en siffra , alla som inte tycker det försöker väl rättfärdiga sig själva vad de  pysslar med Obestämd
  • SecretMe
    Anonym (arg) skrev 2014-12-04 17:21:36 följande:
    Unga föräldrar kan säkert vara bra föräldrar men att dom anser att åldern bara är en siffra är fel. Du har en helt annan syn på livet som 25, 30, 35 osv...
    Må så vara, jag är 50+ så jag har varit med ett tag.
    Såklart tänker jag annorlunda idag än jag gjorde när jag fick mitt första barn som 18-åring.
    Fast en helt annan syn på livet som 30-åring eller 35-åring kan jag inte säga att jag hade.

Vad exakt är det du menar, har du fått det slängt i ansiktet själv?

• SecretMe
    Anonym (??) skrev 2014-12-04 17:33:28 följande:

Det där kan du väl iallafall inte mena?

Min äldsta son är 30+, skulle han släpa hit en tonårstjej och presentera som sin flickvän så skulle jag seriöst undra om han blivit skvatt galen.
  • Anonym (??)
    taquine skrev 2014-12-04 18:38:03 följande:
    Du vi säger så , alltså jag tänker inte skriva vad jag egentligen vill skriva så jag avslutar här. 

Du behöver inte styrka min poäng, den är redan gjord ;)

• Vanillaextract
    Anonym (??) skrev 2014-12-04 18:46:34 följande:

Du behöver inte styrka min poäng, den är redan gjord ;)

Att ts har rätt och endast våldtäktsmän vill hävda motsatsen? Det var den poängen jag fick fram från ert samtal iallafall.
Svar på tråden Åldern är inte bara en siffra...