Jag har hemorrojder!!!
Kan det verkligen kännas som man håller på skita ut en fotboll hela tiden.
Sånt jävla tryck.
blir galen
Kan det verkligen kännas som man håller på skita ut en fotboll hela tiden.
Sånt jävla tryck.
blir galen
Men gå till läkare då om det inte hjälper med receptfria sammandragande krämer- det finns hjälp!
De kan antingen ge dig starkare krämer på recept, eller sätta små gummiband runt hemorrojderna så att de skrumpnar och trycket lättar, eller bara dra upp dem in i tarmen så de inte sitter precis i öppningen hela tiden och blir irriterade.
Jag har gjort det två gånger, ena gången kändes allt finfint, men andra gången påverkades någon nerv därnere så jag mådde jättedåligt, var tvungen att lägga mig rakt ner på marken utanför sjukhuset en stund innan jag kunde ta mig till bilen, så taskigt var det. Så det kan vara bra att inte planera att köra själv därifrån, om det skulle bli så illa. Men det är väldigt ovanligt att man blir så påverkad, och det gick över på några timmar med Ipren.
Ta gärna en Ipren i förebyggande syfte innan ett sådant besök så har du lite bedövning.
Jo jag ska dit igen på måndag. Men jag läser ingenstans att det ska kännas så här.
Känns som efter jag fött barn
Fy fan alltså. Jag kan knappt göra nånting. Det där hemska trycket i röven hela tiden. Känns inget bättre att sitta heller.
Måste helst ligga ner...men vem kan de med massor av barn
jag läser ingenstans att det känns som ett tryck i baken.
Nu har jag vart till en läkare som kollade o kände. O sa att de var hemorrojder.
Hon förstod att jag haft ont.
Smörjt o haft suppar av xyloproct.gick inte bort.
Till läkaren igen. En at-läkare.
Kollade inuti med nåt rör. Hon påstår att det är bara
En liten hemmis där. Hon sa oxå att det inte finns nåt annat
Än xyloproct. Men de är vä fel? Finns ju på recept.
Hon tyckte jag skulle köra med xyloproct ytterligare
Två veckor.
Har hållt på en månad nu.
Värker som fan hela tiden????
Vad gör jag nu?
Kan tillägga att kag även gjort grundlig
Undersökning av slidan.
Inget fel där heller
usch jag har ont än. Sen i november
Kan det verkligen vara ont så här länge?
ingen här på fl som har erfarenhet av detta?
Be om att få operera bort det!
SÅ det kan vara en hemorrojd som sitter kvar så här länge?
Jag fick mina i vecka 20 omkring och blev opererad när sonen var över 1 år.... Hade grad 4 så ja dom kan sitta kvar väääääldigt länge.
Hur var operationen då?
Jag har bara värk i baken. Värker ända fram mot underlivet på ena sidan
Sen så pluppar den ut när jag gör nr 2 så jag får trycka in den igen.
Gör ont när jag sitter
Har du blivit av med ditt problem?? Jag får samma!! Känns som efter jag fött barn, vilket jag gjorde för 6v sedan iof. Men jag har med kollat vaginalt ex framfall slapp slidvägg osv men allt är fint. Jag har hemoröjd som blir blå lila när jag sitter på toa och det känns som en konstant tryckkänsla, som när ungen skulle ut o det kändes som man sket på sig, sen har jag tryck i svanskotan också i samband med tryckkänslan i rumpan. När läkare palperar svanskotan inifrån har jag dock inte ont så det är inte själva svanskotan i sig. Kan det vara samma??
Ja det är mkt bättre men jag vet fortfarande inte vad det var. Kanske psykiskt.
Tränade en del med knipkulor o det kändes helt bra när jag hade dom i