Ni med endo,hjälp mig!
Hej alla !
Jag undrar om någon vet nåt som hjälper en på vägen att bli gravid när man har endometrios? vad har ni för berättelser ni kan dela med er?
kunde ni föda normalt eller blev de kejsarsnitt som läkarna säger är väldigt vanligt om man har endo? hur var graviditeten?
jag och min sambo får ev en ny lägenhet nästa år i första hand och ska börja försöka bli gravida då. jag äter just nu cerazette för att hålla endon i shack men har bara en karta kvar sedan hade ja tänkt sluta eftersom de kan ta ett tag för kroppen att komma in i de normala igen..jag är så rädd att jag inte kan bli gravid pga endon,o är rädd att jag ska ha ondare under graviditeten eller att nåt ska gå fel. ska man ha varannan dag sex? känns så stressande att använda ägglossningstest o sånt. jag vill ju inte tänka för mycket på att vi ska försöka bli gravida för då funkar de typ inte har ja hört..om man konstant tänker på att bli gravid liksom... den största önskan jag har är att få en liten bebis. Alla mina närmaste vänner har familj eller är gravida o de är skit jobbigt. o jag tänker att ju äldre jag bli o har endometrios, ju svårare har jag att bli gravid.. är bara 25 år gammal men man vet ju aldrig... snälla hjälp mig att få positiva tankar o tips på vitaminer jag kan börja ta redan nu tex..
Tack på förhand !