Tona ner blekt hår? Nån som är frisör?
Gick från brunt till blont innan sommaren och get blev otroligt bra för att vara gjort hemma, sen var jag utomlands i drygt en månad och håret blev ju såklart slitet av sol och saltvatten och dumt nog tänkte jag inte på att låta håret vila utan valde att färga utväxten ganska snabbt för att den var på ca 10cm. Håret tog inte så mycket skada då men eftersom att det kom blekning på det som redan var blekt så blev ca 10cm av håret nästan vitt. Slängde i en blond hårfärg några dagar senare för att få bort det gula och jämnat färgen men det "vita" tog inte åt sig nån färg då.
När jag sedan fixade utväxten ca 2 månader senare så blev det till slut "tuggummihår" på det här som nästan blev vitt gången innan och gjorde som gången innan och slängde i en blond hårfärg för att ta bort det gula.
Nu har jag låtit håret vara under två månader och använt Redken och Matrix produkter anpassat för "tuggummihår" och det har ju börjat bli bättre.
Färgen skiftar och ser ut en rätt välgjord ombré bara det att det är gula toner i delar av håret och jag vill gärna få en askigare färg eller ljusare. Exempel: natural and easy 530.
Hade dock tänkt vänta till i januari innan jag låter håret lida och undrar därför om det är någon som vet om det funkar att köra en toning i håret för att jämna ut färgen? Eller om man ska köra på färg direkt?