• mstechfreak

Hur snabbt skriver du? Test!

Tänkte det kunde vara kul att jämför hur snabbt man skriver.

Kanske också ha en top 5 lista här i tråden.

Testet är på svenska och hittas här:  www.typingstudy.com/sv-swedish-3/speedtest

Körde testet precis och fick:

Speed: 53 WPM (words per minute) ;)

(Touch Typing är när man använder alla fingrar på båda händerna och där varje finger har ett visst utgångsläge och tilldelade tangenter, för att skriva så effektivt som möjligt)

• Svar på tråden Hur snabbt skriver du? Test!
  • slynan

Får inte det testet att funka? Det är mer rättvisande att räkna i tecken per minut också, ord per minut blir så olika beroende på hur långa orden är. :) Enligt http://10fastfingers.com/typing-test/swedish skriver jag 75 ord och 382 tecken i minuten.

• Kereza

49 Words per minute. Jag skrev som jag brukar och använde inte Touch. 

Jag borde träna det dock, jag skulle kunna bli ruggigt snabb - och det vore bra, med tanke på att jag jobbar med att skriva, hela dagaarna (chat-support)  
    (I nuläget använder jag fyra fingrar; bägge pekfingrarna, vänster långfinger och höger tumme) 

• Aniiee

Jag skriver jäkligt långsamt på svenska. 23 ord per minut. Engelska  går lite bättre med det dubbla, men engelska skrivtester är inte sammanhängande texter, vilket är lite knivigare enligt mig, 

• Deviant
    slynan skrev 2014-12-05 13:03:06 följande:

Får inte det testet att funka? Det är mer rättvisande att räkna i tecken per minut också, ord per minut blir så olika beroende på hur långa orden är. :) Enligt http://10fastfingers.com/typing-test/swedish skriver jag 75 ord och 382 tecken i minuten.

Den här sidan var bäst av de som finns i tråden tycker jag och jag håller med om att tecken i minuten är intressantare än ord. :)

Jag skriver enligt den 83 ord eller 430 tecken i minuten.

En (eller minst jag) skriver ju dock långsammare när man ska skriva det man läser än när man skriver det man vill så att säga, det vore intressant att veta hur snabbt jag skriver när jag chattar loss med en god vän till exempel. Min sambo brukar då flina och fråga om jag inte är rädd att tangentbordet skall fatta eld. :D
Svar på tråden Hur snabbt skriver du? Test!