Äldre tonåring och cykelhjälm (forts.)
Hej igen!
Har tydligen inte rätt o posta i denna tråd, kommer bara till en 404 error sida och minns inte vilken epost jag använde mig av heller.
I alla fall som svar på min fråga i denna diskussion:
www.familjeliv.se/forum/thread/74442051-aldre-tonaring-och-cykelhjalm
Tack för era svar igen...
Jag är nog rädd att jag kommer förlora denna debatt, men vill inte ännu lägga ner handskarna. Skulle vilja veta varför hon totalt vägrar diskutera ämnet. I vanliga fall kan vi som sagt ha längre diskussioner där vi är av rätt samma åsikt.
Vad tror ni om att dra en rövare och även riskera att bli den mest hatade personen för en tid frammåt.
Idag kommer hennes kompis över (som förövrigt inte heller använder hjälm) och som också gillar att använda cykeln som transportmedel. Om jag skulle fråga henne istället och få till en diskussion den vägen. Frågan är säkert pinsam, men det är ju i alla fall inte någon pojkvän som jag utsätter med denna fråga.
Som föräldrar borde vi säkert ha använt hjälm tidigare för att det skulle få effekt, känns lite för sent ör det nu. Jag är inte rädd när dottern cyklar utan hjälm under sommarhalvåret, men på vintern är det annorlunda. Då skulle nog jag själv också ta på mig cykelhjälmen. Och jo, man kan bli påkörd av en bil, men tror det är större chans att man vinglar till och kör omkull och ännu mer risk och få sladd i halkan.
Tack igen för alla tips, de är guld-värda.
Är det ingen annan som har liknande problem med sina ungar?