• Lizzz

ID band

Är det någon som vet om det står barnets namn och personnummer på deras id-band de har runt handleden då de födds på bb eller står det mammans namn och personnummer på det? :). Jag har nämligen sparat ett band och upptäckte nu att det står mitt namn på den :/. Tänker om jag sparat fel band eller om det står mitt namn på båda! Tacksam för svar!
  • Svar på tråden ID band
  • Natulcien

Det är ju ganska stor storleksskillnad på ett vuxenband och ett bebisband, så det borde du ju se?
    Annars minns jag att jag hade två band, ett blått med både namn och personnumer på (mina) och ett i genomskinlig plast med ett femsiffrigt nummer på. Sonen hade ett likadant, genomskinligt med samma femsiffriga nummer...fast mycket mindre då...

• 880215

Jag fick ett helt vanligt vitt band med typ 4 siffror på.
    Min son hade ett likadant (fast ett pyyyytteliiiitet) med samma siffror på.

När jag föddes för 26 år sedan, så såg min mammas och mitt band i dåtid, likadana ut som mitt och min sons band i nutid - förutom att det inte var samma sifferkombination då, såklart! ;)

• 880215
    Natulcien skrev 2014-12-05 19:30:10 följande:

Det är ju ganska stor storleksskillnad på ett vuxenband och ett bebisband, så det borde du ju se?
    Annars minns jag att jag hade två band, ett blått med både namn och personnumer på (mina) och ett i genomskinlig plast med ett femsiffrigt nummer på. Sonen hade ett likadant, genomskinligt med samma femsiffriga nummer...fast mycket mindre då...

Ah, fem siffror kanske det var. Minns inte. ;P
Svar på tråden ID band