Hej TS!
Jag märkte en graviditet sent i början av sommaren (vart stresstad, förnekelse) så var i v10, fick tabeller m.m gjorde aborten hemma (allt verkade gå vägen)
Fick komma på återbesök efter 2 veckor och då va mitt HCG för högt och blev skickad till kvinnokliniken där visade det sig att fostret var levande och fint (aborten funkade inte alls)
Fick läggas in på en speciell avdelning och fick 130 tabletter av olika slag innan jag slutade räkna, dygn tre med blödningar, kräkningar, illamående, ett foster dem dragit ut och en operation för att få ut resterna så va jag rätt låg, tog mig en månad innan jag mådde relativt bra.
Sen en morgon när jag skulle gå upp och duscha och göra mig i ordning för dagens ändamål så hade jag fått en kraftig blödning på natten (trodde det var en kraftig mens), men sen när jag va i badrummet började kroppen pumpa ut blod, så pass att jag höll på att svimma, min pojkvän ringde till akuten och vi fick skjuts in av min mamma.
Väl på akuten så förlorar jag massa blod och kan inte ställa mig upp, får höra av personalen att de tillkallat ambulans till ett annat sjukhus, så de bär över mig till en annan bår, jag får ligga i mina genomblodade byxor, en handduk och "blöja" och hamnar på kvinnokliniken där de tar massa prover och i ett undersökningsrum får jag ta av mig allt och det pumpar ut blod på läkaren (stackaren).
Blir inslängd på en säng, inskickad till special avdelningen, får ta ut alla piercingar sen är jag på operation igen, vaknar upp och mår så jävla kasst.
Tydligen hade första skrapningen ej fått bort allt och ren tur att det ej blev infektion och kroppen försökte göra sig av med allt genom att pumpa ut blod.
Var livrädd - ingen sa vad som var fel - jag förlorade massa blod så fick 3 stycken blodpåsar när jag var vaken, vet ej om jag fått mer när jag va "ute ur leken", blivit sövd och hatar det och haft för lågt järnvärde länge.
Fick ett brev 2 månader efteråt med vad som var fel.. min styvmor fick läsa det för hon tyckte själv det lät så oerhört konstigt (sjuksköterska) så hon tyckte jag skulle anmäla sjukhuset för att jag inte fick information.