• chantariel

Ont i struphuvudet när jag sväljer

Hej!

Skriver här pga att det är helg plus att jag blivit så illa behandlad av min läkare, orksr inte ha kontakt med VC just nu.

Iaf. Sedan några veckor har det liksom känts hårt i struphuvudet när jag sväljer, klickar liksom till hårt när jag sväljer. I onsdags fick jag ont ont i struphuvudet och tänkte att jag håller väl på att bli förkyld, men icke. Det gör jätteont i struphuvudet, alltså högt upp i halsen, när jag sväljer. Någon som haft liknande? Jag kollade för struma för övrigt för 1,5 år sedan som inte visade något.

• Svar på tråden Ont i struphuvudet när jag sväljer
  • chantariel

Vet och vet :) efter att ha googlat verksr det vara struphuvudet som sitter där jag har besvär, högt upp i halsen och det är där jag känner smärta och obehag när jag sväljer. Känner man utanpå halsen när jag sväljer kan man känna hur det hoppar till.

Läkaren jag träffade i måndags hadexen extremt nedlåtande ton. Jag har av olika skäl behövt besöka VC under det senaste året: en långdragen process där jag sökte för olika symtom som senare visade sig vara nagmunsbråch och matstrupinflammation, stresssyndrom, svamp i munnen och utinvägsinfektion. I alla fall har jag fått diagnoser kopplade till mina besvär. Min gamla läkare slutade och nu påstod den nya läkaren att jag nog var inbillningssjuk. Hon var inte intresserad av att hjälpa mig med mina besvär, och jag blev så ledsen och upprörd helt enkelt.

• Långbenopluto

Ok, men högt upp i halsen som du beskriver kan även vara halsmandlarna.... dom hoppar verkligen till vid smärta.

• chantariel

Var sitter mandlarna? Helt lost på halsens anatomi :) mitt känns liksom precis där hakan och halsen möts liksom och det klickar liksom till (alltså hörs ett klickande ljud när jag sväljer). Känns lite vanligare om det skulle vara mandlarna liksom

• Långbenopluto
    chantariel skrev 2014-12-06 20:36:26 följande:

Var sitter mandlarna? Helt lost på halsens anatomi :) mitt känns liksom precis där hakan och halsen möts liksom och det klickar liksom till (alltså hörs ett klickande ljud när jag sväljer). Känns lite vanligare om det skulle vara mandlarna liksom

Låter som mandlarna. Googla på halsmandlar (bilder) så ser du hur det ser ut i halsen.
Svar på tråden Ont i struphuvudet när jag sväljer