Personlig julklapp till flickvän
Hej, jag och min flickvän är 16 år gamla, kan ni vara snälla o ge tips på olika julklappar som typ är kärleksfulla och personliga? helst runt 200-300 kronor summan :) tack!
Hej, jag och min flickvän är 16 år gamla, kan ni vara snälla o ge tips på olika julklappar som typ är kärleksfulla och personliga? helst runt 200-300 kronor summan :) tack!
En ny dagbok?
Mitt tips är att lyssna på henne vad hon säger att hon gillar och vill ha. Tjejer kommer med små hintar hela tiden som killar tyvärr har lite svårt att uppfatta.
Hon kanske säger Åh den där parfymen luktar så gott! Eller; Jag har hittar fan aldrig mina hårspännen när jag behöver dem som mest! Då kan du till exempel köpa några snygga spännen till håret eller ta reda på vilka hon använder och köp just de samt någon riktigt bra inpackning från en frisör.
Köp den där parfymen som hon gillar men inte sagt att hon önskar sig. Eller någon annan som luktar liknande men som du gillar mer. Sen när du ger henne presenten/presenterna så kan du fälla en kommentar om just när du hörde henne säga det där om hårspännena och tänkte att nu har du 20 stycken till att tappa bort, hehe. Det är detta som är personligt!
Att du lyssnar på henne och ger henne det hon inte vet att hon önskar sig.
VARNING!
Gå dock inte och köp 4000 hårspännen för hela trehundralappen utan ta lite av det hon säger och gör det till något eget. Tänk till lite själv så blir det säkert bra
God jul och lycka till!
Måste hålla med om det där med att Lyssna.
Lång, tråkig personlig story, men: när jag fyllde 31 hade jag rätt nyligen träffat en kille - vi hade känt varann i två månader, och han kom släpandes med en fiol åt mig!
Detta för att vi en dag, när vi känt varandra i ungefär 5 dygn, pratade om att han skulle iväg och spela musik med en kompis; han skulle spela gitarr, kompisen skulle spela fiol. Jag sa typ "Åh, fiol - det har jag alltid velat lära mig, men jag törs inte riktigt"
Det nämndes inte med Ett ord efter det - vi var nykära och pratade om allt mellan himmel och jord varenda dag i två månader - han direkt bombades, dagligen, med ny info om mig hela tiden. Och trots det, på min födelsedag, så fick jag en fiol.
Han hade alltså lyssnat på mig, brytt sig om vad jag sa, försökt lära känna mig, och se vad jag ville och vad som var viktigt för mig.
Jag har aldrig fått en bättre present i hela mitt liv.
..å andra sidan tänker jag gifta mig med honom under 2016 också, så jag Måste kanske tycka att hans presenter är bäst ;)
Nej, men seriöst, försök lyssna in dig på henne och se vad hon verkligen uppskattar och drömmer om och vill ha - och kom ihåg att det måste inte vara dyrt. Säg att hon drömmer om..fan vet jag...en jordenruntresa - det är då man investerar i en "platser du måste se innan dör"-bok och en karta, typ ...eller ja, dåligt exempel, men du fattar :)